lördag, juni 20, 2009

Tripp till Nynäs

Vaknade imorse, lite smått trött efter gårdagen. Ramlade ur sängen och intog lite frukost framför Nyhetsmorgon Lördag på TV4. Kände mig såå sugen på att springa, så jag tänkte att en liten sträcka borde min onda ljumske klara. Tills jag kom på att mina träningskläder är kvar på kontoret. Morr...

Ringde mamma i ren desperation och tänkte fråga om hon ville gå på en lång promenad. Men hon hade bestämt att åka med min morbror Kenneth och moster Pirjo till kusin Mikaela med familj i Nynäshamn för att grilla och ville jag följa med? Det lät som ett ypperligt förslag i mina öron, en chans att få träffa mitt gudbarn Selma också. Det blir inte så ofta med tanke på avståndet.

Så jag gjorde mig iordning, kastade mig på tåget till Sundbyberg och gick hem till mamma för att äta lunch. Vid tre-tiden kom Kenneth och Pirjo och hämtade upp oss i sin nya fina stora Toyota.

Efter ungefär en timme var vi framme och möttes av hela familjen Rydén-Björnhård. Mikaela (kusin) och Stefan med barnen Felix, Ludvig, Selma och Viggo. Min andra kusin Marie (Mikaelas syster) var också där och det var riktigt härligt att få träffa dom alla. =)

Vi fixade maten, det mesta var i och för sig redan klart, tände grillen och sen avnjöt vi en riktigt god middag i trädgården medan solen sakta klättrade nedför himlen.
Vips så var klockan halv åtta och det var dags att börja röra sig hemåt. Tar över 1½ timme att ta sig hem, så man orkar inte stanna för länge.

Summan av dagen är att det var riktigt härligt och jag är glad att jag åkte med. =)

Jag har massor med bilder, men får inte bluetooth att fungera på min pc. Så jag måste ha usb-kabeln, som ligger på...kontoret såklart.

Inga kommentarer: