lördag, juni 27, 2009

Förfest och Hans Wennerstrand....

Lördag, bitterljuvt...lördagar är alltid välkomna, men det innebär denna helg att det är festivalens sista dag och vi som haft så kul. =)
Ahllan med familj drog iväg på släktträff i Gagnef på förmiddagen och jag hade huset för mig själv. Sov till halv elva, åt frukost på altanen och sen tog jag cykeln ner till Kupolen för att inhandla en liten present till Anders och Ann-Britt som tack för att vi fick bo där.

Efter shoppingen la jag mig i solen och svettades nästan bort. Shit vad det har varit varmt dom här dagarna, jag klagar inte, men ändå...puuuh... =)

Intog en lätt lunch av gårdagens rester och sen kom Ahllan och Ann-Charlotte (syster) tillbaka från släktträffen. Vi hade bestämt med killarna att dom kunde komma när som efter halv fyra, så det var dags att börja göra sig iordning.

Strax efter 17 kom killarna, då hade dom gått runt halva Borlänge och tröttnat på vandring, så sista biten blev taxi. När dom kom hade dom med sig en hink med öl och is. Efter nån minut så undrade dom vart deras väska tagit vägen, det blev allmän pajkastning, innan Daniel tog tag i situationen och körde en tur och retur till parken där dom suttit och tro det eller ej men väskan fanns kvar.

Jag & Fredde gick för att handla pizza till hela gänget, vi hade tänkte grilla, men vi kunde inte hitta nyckeln till garaget där gasolen stod. Pizzorna var okej med helt sjukt mycket svamp på till Daniels stora förtret (det var mer som svamp med pizza, än tvärtom), men jag har ätit bra mycket godare hemma i Sthlm.

Efter maten blev det mer dricka, bra musik och skitsnack. Lite senare kom Anders och Ann-Britt hem och blev smått förvånade att hitta ett helt gäng människor på altanen. Dom hällde upp varsin öl och satte sig med oss, det var riktigt roligt och stämningen var hög.

Vid tio var det dags att gå till festivalområdet, Lars Winnerbäck (eller Hans Wennerstrand som Fredde kallar honom för att retas med Daniel) spelade och det fick vi tydligen inte missa. =) Spelningen var riktigt bra och efter den tog vi oss till öltältet. Där vi fastnade och missade Håkan Hellström... Vilket känns smått bittert. Men aja...
Vi hade riktigt kul allihop och det blev en väldigt blöt kväll. Vid två gick vi och åt lite nattmat, jag och Fredde tog pasta och dom andra Langos. Efter maten tog vi oss hem till Ahllan igen för efterfest på altanen. Vid 4-tiden däckade jag i stolen och gick för att lägga mig.

Inga kommentarer: