söndag, juni 14, 2009

Ljuva söndag

Haft en helt suverän dag hemma hos Ahllan. Mötte upp A & P vid Globen strav efter elva. Inhandlade lunch och middag och släpade oss hem i spöregnet. (usch)
Hade något svårt att komma igång med gardinerna, det tog emot med regnet porlande ner utanför fönstret. Men när tjejerna tog en tur till tvättstugan så passade jag på att sätta fart. En timme senare var jag klar. Så skönt. Nu behöver jag bara köpa trästänger att trä i nedtill på gardinerna och köpa band så jag kan snöra upp dom. Sen är jag klar. =)

Lunchen idag bestod av Ahllans hembakta (suveränt goda) bröd med keso, avocado, tomat, salt och peppar. Var riktigt smarrigt. Måste göra kesomackor lite oftare. Hade glömt hur gott det är. Efter att jag var klar med gardinerna tog vi oss ett glas rött, spelade Alfapet och bara njöt av livet. Ahllan vann såklart, dock med liten marginal. =)



Så började vi laga mat. Jag hade beställt Ahllans suveränt goda "Kinagryta". Den är så god så god. Så det blev en riktigt mysig söndagsmiddag för oss tre.

NU är jag hemma, trött, nöjd och glad. Ser dock inte fram emot en ny arbetsvecka imorgon, men aja... Har iallafall god Kinagryta med mig hem (tack tjejer), så lunchen imorgon kommer att bli dagens höjdpunkt. Sov gott!

1 kommentar:

Ahllan sa...

Oj oj oj, vilket smicker :). Får tacka själv för en underbar söndag. Måste vi göra om!