onsdag, juni 03, 2009

Den Blomstertid nu kommer...

Idag har jag jobbat hemifrån, gjorde samma sak igår. Har haft så j*vla ont i benen att jag knappt sovit på nätterna och är så trött. Men nu har jag bestämt att värken allt får lov att gå över, så jag hoppas min kropp känner av min benhårda övertygelse och lyder. =)

Anna kom över på lunch idag. Jag svängde ihop en sallad med grillad kyckling och hemmagjord potatissallad på creme fraiche, Dijonsenap och Charlottenlök. Mums! Efter lunchen hade Anna smått bråttom då hon lämnat Puma (hund) på sitt jobb och behövde hem och fixa lite innan hon skulle till sin pappa som fyller år idag.

Just nu har jag riktigt tråkigt, vilket både är skönt och inte. Sitter och surfar runt lite på nätet och sneglar på tv:n. Borde äta middag snart men känner mig inte det minsta hungrig.

Är hopplöst förälskad i den här låten och att sångaren är hur snygg som helst skadar ju inte direkt.


Tänkte ta mig i kragen och ringa vårdcentralen och beställa tid för utredning ang mina pms-besvär, som jag inte borde ha eftersom jag äter p-piller. Ställde i alla fall en fråga till Netdoktor.se idag, får se om jag får nåt svar eller inte. Är trött på att vara ett hormon-monster och det känns ju lite onödigt att vara det om man inte behöver. Nåt borde ju finnas att göra. Med tanke på hur långt läkarvården har kommit så borde ju mina besvär vara en...



Förresten, om ni inte har sett så början serien "Blomstertid" med Peter Magnusson i tre roller ikväll kl 21 på TV4. Den tror jag kommer vara riktigt intressant, så borde klart vara värd att se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag heter Anna och jag halkade in på din sida av en ren slump... Mest genom att jag läser lille victors blogg varje dag. Min mamma har spridd bröstcancer till lungorna och blir allt sämre... Skulle så gärna vilja veta om du vet om det finns ngn förening el. dylikt där man som anhörig kan få råd/stöd och utbyta tankar med?
Tack på förhand! Kram Anna

Jess sa...

Hej Anna,
Du lämnade ingen mailadress, så jag hoppas du läser min blogg igen och då ser detta svar. =) Jag är medlem på Cancerfonden.se, där finns det massor med medlemmar som man kan prata med. Du kan t.ex. söka en samtalsvän, skriva i forumet och så skriver folk svar/kommentarer till dig. Du kan självklart också prata med mig om du vill, maila mig isåntfall på jessica.ryden@comhem.se. För extra stöd skulle jag även råda dig att söka en kurator eller psykolog så du får gå till någon och prata om DIG, hur du mår, vad du tänker, hur vardagen går etc. Det är otroligt jobbigt och omtumlande att ha en sjuk förälder. Speciellt om dom blir sämre. Prata också gärna med din mammas läkare och se om dom kanske har nån samtalsterapi som dom kan erbjuda på det sjukhuset där din mamma går för behandling.
Jag håller alla tummar jag kan för din mamma och hoppas att hon blir frisk. Ge inte upp och kämpa på. Jag vet att det är tufft.
Varma kramar Jessica