torsdag, juni 18, 2009

Svart på vitt...

Kollade på Sjukhuset idag igen. Victors sista avsnitt. Han såg så glad och kry ut att jag tänkte för en sekund att "den där killen kommer att klara sig" och så kom jag på mig själv.
Det var dock helt underbart att se glädjen i denna lilla killes ansikte när han åkte på sin motorcykel fram och tillbaka i kulvertarna på Akademiska. Jag föll med i hans skratt och hoppades att slutet skulle ändras, att ett mirakel skulle ske och att Victor plötsligt skulle vara vid liv igen och frisk. Men så kom eftertexten som sa att efter inspelningen fick Victors familj beskedet att cancern var tillbaka, att hans lilla kropp inte orkade längre och att Victor gick bort den 14:e april 2009. Även fast jag vet det, då jag läser hans blogg varje dag (som hans mamma Sofie skriver) så var det som ett slag i ansiktet att se den där svarta texten på den vita bakgrunden. Livet är verkligen inte rättvist. Mina tankar går till Sofie och Peter idag i deras sorg och saknad efter sonen Victor.

Ni hade en underbar liten kille, det är förjävligt att han inte fick stanna.

1 kommentar:

Veronika (veronika.glansholm@comhem.se) sa...

Hej,
Hittade hit från Victors blogg.
Du har skrivit otroligt fint i din blogg.
Jag hoppades oxå på ett mirakel när jag såg den underbara lille solstrålen på sin motorcykel, vilken kämpe.
Hade ett leende på mina läppar samtidigt som tårarna rann men när texten kom då brast det totalt.
Önskar man kunde vrida tillbaka tiden.
Jag är en av alla medmänniskor som läser bloggen varje dag och fast jag inte känner varken Peter eller Sofie så har dom och Victor tagit en plats i mitt hjärta.
Sköt om dig
Varma hälsningar
Veronika