fredag, juni 26, 2009

Krax och Hurra...å lite älg-kebab

Imorse när jag vaknade var jag H E S! Gårdagens sjungade och skrikande hade tagit ut sin rätt på mina stämband och jag kraxade fram ett Grattis på födelsedagen och Hurra, när jag ringde Åsa och grattade henne på födelsedagen.

Efter frukost tog vi oss ner till Kupolen för att kolla en snabbis i affärer och en tur till Apoteket eftersom jag har varit sjukt allergisk senaste dagarna. Så nässpray, ögondroppar och mer tabletter kostade mig 339 sek. Frågar du mig så borde allergimedicin vara subventionerat...inte så kul att lägga 6-700 sek i månaden på mediciner för att inte dö av en allergichock.

Ahllan var lite purken på att det tog sån tid i centrum då jag bara ville kika "lite" i ett par butiker och hon ville hem o sola. Men jag tror att jag är förlåten. =) Efter Kupolen cyklade vi till centrum och fyllde på vinförrådet, sen var det kontantuttag för kvällens öl och mat inne på festivalen och så hem.

Ahllan la sig för att sola och jag passade på att uppdatera bloggen som ni förhoppningsvis märkt. =)

Vid fyra satte vi igång och förberedde inför middagen. Så att det mesta skulle vara klart innan Ahllans pappa Anders kom med tåget från Stockholm och vi skulle hinna duscha och göra oss festivalsnygga.

Vid halv nio drog vi in till festivalen för att se The Sounds spela. Det var sjukt mycket folk som skulle se dom och minst 30 grader i solen.
Vi ställde oss nästan längst bak för att slippa trängseln och njöt av musiken och snackade skit.

Törsten gjorde dock att vi bestämde oss för öl och vi valde samma ställe som kvällen innan, där vi träffat Ahllans kompisar kvällen innan. Ahllan lyckades hitta ett bord och jag stod i kön till baren. Plötsligt dunsar ett helt gäng killar ner vid vårt bord och gör Ahllan sällskap. Så när jag kom med ölen till oss två, så hade vårt sällskap utökat med 5 st killar.

Dom visade sig dessutom vara extremt trevliga och galet roliga. Vid elva drog killarna för att se Lars Winnerbäck spela och Ahllan tog ett av killarnas nummer. Vi gick för att se Alice in Videoland inne på ett äckligt fuktigt och varmt Cozmoz, så vi stannade i ung 15 min, sen ville jag gå. Vi bestämde oss för att ta en öl och ställde oss i kön till en av tälten. Men kön var så lång och vi var hungriga, så det blev vildsvinskebab istället. Ahllan och en av killarna smsade fram och tillbaka och det bestämdes att vi skulle mötas upp vid stora scenen där Mando Diao skulle spela.

Dock var det bara två av killarna som kom dit, David (Davve)(som Ahllan smsade med) och Fredrik (Fredde), men vilka goa killar sen. =)
Jag och Fredde hade så sjukt roligt att jag hade kramp i käken för att vi skrattade så mycket.

Vi spenderade en stor del av kvällen på älgkebab-jakt (det var ett jäkla tjat från Freddes sida om att han skulle ha en älgkebab, som sen visade sig smaka för mycket älg enligt honom...hmmm...hahaha) och resten av kvällen lyssnade vi på Mando, dansade och var dryga mot varandra och alla andra. Så rolig kväll. =)
Vi bestämde att dom skulle komma på förfest hos oss dagen efter och sen skulle vi gemensamt gå till festivalen.

Inga kommentarer: