söndag, september 12, 2010

Sånt som man funderar på

Idag har jag varit väldigt aktiv. Vaknade tidigt imorse och kände mig stark och pigg. Så jag dammsög lägenheten och tvättade fönsterna som var (oh my god) så skitiga. Såg det häromdagen när grannen var uppe och hälsade på. Solen sken in genom fönsterna och det var inte en vacker syn och idag har det ju varit mulet HELA dagen (tack för det Pohlman...) så det var bara att passa på. Det var nog inte det bästa jag hade kunnat hitta på om du frågar min rygg, men nu är det gjort och fint blev det. Hela mitt hem fick sig ett ansiktslyft.

Efter lunchen gick jag ut och tog en promenad, är enormt rastlös eftersom jag rör på mig alldeles för lite mot vad jag är van vid, så det var skönt att få sträcka på benen och andas in lite luft (frisk luft låter så fel att skriva när man bor i Stockholm).

När jag var ute så gick jag förbi ett gammalt par, dom gick tätt ihop och hon höll hans lillfinger med sin hand. Det såg så kärleksfullt ut och jag blev både glad och avundsjuk när jag såg dom. Så hoppas jag också att jag kommer få det någon dag. Att få åldras med någon som man älskar och fortfarande efter 40 år vilja hålla varandra i handen när man är ute på promenad. Det vore nåt. =)


(jag vet, man ska inte smygfotografera folk, men det här var så sött att jag bara måste dela med mig)

Inga kommentarer: