lördag, september 04, 2010

Afterwork

Mötte upp Åsa på Odenplan igår för en afterwork. Det blev middag på Banken som alltid har god mat och trevlig personal. Efter det gick vi till Storstad för ett glas vin, men det var helt dött ute. Vi satt och funderade över var sjutton alla människor, speciellt killarna, tagit vägen någonstans. Tills det på vägen hem slog oss att det ju var match på Råsunda igår, Sverige - Ungern. Så vi valde lite fel kväll att gå ut. Men lika roligt hade vi för det. =)

Idag åker jag ner till Nynäshamn för att träffa delar av släkten och fira min guddotter Selmas födelsedag förra veckan. Hon blev hela åtta år, stora tjejen. Ser dock inte fram emot 3 timmar på pendeln med min ömma rygg. Men men... Det är bara att bita ihop och ta sig ner.

Ikväll hade jag tänkt besöka min äldsta vän Jojos födelsedagsfest, men jag känner i ryggen idag att det finns inte på kartan att jag kommer orka det. Med tanke på värken nu, så vill jag inte ens tänka på hur ryggen kommer kännas efter dagens pendlande och en hel dag i Nynäs. Men det blir säkert bra. Nu ska jag träna lite bålmuskler och sen är det duschen som gäller.

Ha en skön lördag! =)

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Nej, har man ont i ryggen är det inte roligt att åka i 3 timmar. Lycka till!