söndag, september 12, 2010

Helgen som gått

har varit bra. I fredags var jag hemma hos Louise, kollade film, snackade skit, drack lite vin, åt god sushi och hade det så där bra. Louise visade mig en filt med ärmar som en kompis köpt till henne i Ullared. Jag blev blixtkär i denna varma mjuka uppenbarelse (jag som brukar frysa mig igenom vintrarna hemma i lägenheten) och smsade genast Åsa P och bad henne inhandla en sådan till mig när hon åker dit om en månad. Så jag hoppas dom kommer finnas kvar.



Igår tog jag o pappa ännu en promenad på Järvafältet, dock blev det bara 1½ timme, men ändå. Jag har ju lite svårt att gå just nu utan smärta, så det blir vad det blir. Dock är jag så van att röra mycket på mig, så just nu trotsar jag det onda en hel del, fast jag kanske inte borde. Men stillasittande kan ju göra vem som helst fullkomligt galen.





Efter promenaden mötte jag Åsa och Lilly i sundbyberg, vi gick till "Sumpanparken" så Lilly fick leka och vi prata. Det var roligt att få träffa Lilly, hon är ett sånt charmtroll och yrväder. =)

På vägen hem gick jag förbi ett av sumpans Sushi-hak (såklart) och köpte med mig lite middag hem. Kan man någonsin få nog av sushi?

En 8-bitars lax-sushi med avokado senare och jag låg i soffan och kollade på The Expendables med en godispåse i famnen då jag får ett sms från min granne Monica som säger åt mig att komma ner och säga hej (hennes man var på besök från Norrland). Så jag gick ner (bara för att stanna en kort stund) och två timmar senare var jag hemma igen. Haha... Dom är så sköna båda två att tiden bara flög iväg. Idag ska vi kanske ta en promenad på Järvafältet, då ingen av dom varit där, om inte Monica fortfarande har ont i foten. Det är väl inte världshistoriens roligaste väder, men men...ut ska jag. =)

Den (nästan) osminkade sanningen



Fina lill-räkan även kallad Vilhelm


Kolla in dinosaurie-jackan, så cool

Inga kommentarer: