tisdag, september 14, 2010

Sol & Värme? Yes please!

Jag längtar efter sol och värme. Även om det inte är så länge sen sommarvärmen var här i Sverige, så regnade ju ändå augusti bort och nu i september kommer hösten. Jag som jobbade hela värmeböljeperioden har liksom inte fått någon riktig sommar. Hela min semester på två veckor regnade bort. Men snart så...nu är det ganska så exakt (give or take ett par dagar) två månader kvar tills jag och mamma åker till Thailand. Det ska bli så härligt att återse detta älskade land igen. För att inte tala om alla supergoa thailändare. Jag hoppas att Tong och Aday jobbar på Mr Wee iår igen, saknar dom. Men jag försöker ställa in mig på att dom inte kommer att vara där, för att inte bli så besviken. Men det vore så kul att träffa dessa goa tjejer igen.

Jag var på vårdcentralen idag, doktorn drog, klämde, kände, tvingade mig gå fram och tillbaka etc etc tills hon slutligen konstaterade att det är svanskotan som strular (men det visste jag ju redan). Fick remiss till röntgen av skelettet och eftersom det är i samma byggnad så var det bara att smita dit. Några plåtar senare var jag ute i "friska" luften igen och svar borde jag få i början av nästa vecka. Håll tummarna för att plåtarna visar nåt och att det är lätt åtgärdat. =)

Imorgon hoppas jag få min sittkudde med posten så att jag äntligen kan åka in till kontoret. Tror aldrig jag längtat så mycket efter att få vara inne på kontoret som nu, men snart 3 veckor i "isolering" kan få en att längta efter dom mest udda saker.

Jag fick ett infall och tog en massa kort på mig själv. Tänkte lägga upp några här för att roa er, men det tar ju tusen år för kameran att ladda in bilderna i datorn. Så jag får lägga upp dom lite senare idag. Är så dålig på att lägga upp bilder på vad som händer om dagarna, vet själv att en text alltid är roligare med bilder till, ska försöka skärpa mig.

Så här kul kan man ha när man har tråkigt...






Inga kommentarer: