måndag, juli 13, 2009

Shopping, hemsydda gardiner och lilla stålmannen

Efter jobbet idag tog jag en vända in till stan med mamma för att lämna tillbaka den gula klänningen och för att handla band till mina hissgardiner som jag sytt. Jag lovade er att jag skulle lägga upp en bild när det var klart. Så här kommer köket. (sovrummet gör jag i helgen)



Råkade också av en händelse snubbla (jo så var det, jag lovar...) in på Vagabond och hittade ett par skitsnygga vår/sommar/höstskor och dom var på rea. Endast 350 riksdaler, rena lottovinsten. =)




Behövde också köpa ny linsvätska som jag hade missat i helgen, väl inne på Apoteket kom jag på att jag hade slut på min SB12 och när jag kom till kassan så säger killen, det är 2 för samma pris som 1. Tack för det Apoteket! =)



Fick ännu en fin hälsning idag som gjorde mig glad. Så livet känns riktigt skönt just nu, vilket jag tacksamt tar emot. Då det varit många och jobbiga månader med mycket ledsamt, stress, oro och uppgivenhet. Det känns som att vinden kanske har vänt... =) Dock vågar jag inte säga för mycket, för då kanske det försvinner igen. Vidskeplig som jag är.

Och idag stod det om underbara lilla stålmannen Elton i Aftonbladet. Han var så fin på bilderna och reportern hade verkligen skrivit en bra artikel. Så det var verkligen nått glatt mitt i allt det tråkiga. Heja Elton!!! =)

En ros till världens coolaste lilla stålman. Puss på dig

3 kommentarer:

Carina sa...

Hej, hej
Skorna var supersnygga!! Men hissgardinerna var super super snygga. Åhhh skulle vilja ha ett sådant tyg på vår inglasning men skulle önska att de var som en "tyg vaxduk"..Hhmn..hur lät det förklaringen??

Elton, känner du den lilla krabaten? Läste om dem. All lycka!!

Jess sa...

Hej Carina,
Tack, vad kul att du gillade både skorna och gardinerna. IKEA har även vaxdukstyg som dom säljer, dock vet jag inte om dom har det i detta mönster. Men har för mig att jag såg ett par snygga sist jag var där.

Nej jag känner inte Elton eller hans familj, men jag har följt dom i nån månad eller två på nätet nu.
Kram Jess

Jenni sa...

Elton skickar en stor blöt puss tillbaka! Tack snälla för all din omtanke!