söndag, juli 19, 2009

Pajbak och glaskross

Idag har jag bakat paj. Fick en infall trots det kvava varma vädret. Vet inte riktigt hur jag tänkte eftersom det innebar att jag måste ha ugnen på och det är kanske inte det mest ultimata när man redan håller på att förgås av värmen. Men aja...

Paj blev det iallafall, med chorizo, zuccini, broccoli, röd paprika och lök. Luktar riktigt gott i min lägenhet nu. Men det gick inte helt smärtfritt. Först rev jag en glasburk med brunsocker i golvet, glas och socker över hela golvet. Jag mitt i alltihopa, barfota. Efter att jag dammsugit upp det så fortsatte jag baka paj. Efter nån halvtimme ska jag ta en sak i diskstället och river ner ett vinglas i golvet. Jag orkade inte ens bli upprörd. Konstaterade bara att det var bra att jag inte hunnit ställa undan dammsugaren. =)



Uppdatering kl 21:19
Kollar på "Watchmen", skön film men lite udda. Rekommenderas för er som gillar filmer med superhjältar och mycket action. Nu är det snart dags att sova. Nightynight! =)

1 kommentar:

Jenni sa...

Vi känner inte varandra men ändå skriver du alltid så fint till oss, tack snälla för det! Du är en underbar medmänniska!
Elton fyller på fredag, den 24;e. Då ska det firas!
Kram Jenni