lördag, juli 18, 2009

Run baby, run

Precis kommit tillbaka från den första löprundan på evigheter. Fick problem med ljumsken i början av maj och sen dess har jag knappt kunnat springa nåt alls. Så idag var det tufft. Hade ställt in mig på att springa 10 minuter (springer normalt ca 40 min), efter tre ville jag döda mig själv. Nån som sett min kondition springa förbi? Jäkla färskvara... =(
Sprang i alla fall mina 10 minuter, tog en vända upp till pappa och fick vatten och en vilopaus. Sen powerwalkade jag hem. Är glad att jag kom ut, men sur på att min kondis numer är obefintlig.

(jag bjuder på en liten bild av mitt otränade svettiga lekamen, haha)

Och ja, jag behöver köpa nya träningskläder. Observera dom otroligt sexiga byxknäna efter bara en användning.

Ikväll kommer min underbara vän Åsa på middag och kanske övernattning. Det kan en småbarns mamma behöva ibland, få sova själv, äta frukost själv och slippa bli väckt klockan 6 av en energisk 2-åring. Och mitt hem är alltid öppet för mina nära och kära.

Ska försöka hinna med att fixa till balkongen lite idag, så kanske vi kan äta middag där om det inte är för varmt. Kan vara över 40 grader därute om man har otur.

Ikväll blir det i alla fall god mat i form av grillad kyckling och grönsallad med chévre ost och gott rosévin. =)

Now I really have to hit the shower...

Inga kommentarer: