fredag, januari 07, 2011

Narnia

Lämnade tillbaka skorna idag på KG Jonsson i Solna. På vägen träffade jag mina gamla kollegor Anna-Lena och Stefan, inte sett dom på över ett år. Så det var roligt. Vi pratade om att gå och ta ett glas snart så jag hoppas det blir av och inte ännu en sån där sak som rinner ut i sanden.

Samtidigt som jag lämnade tillbaka skorna på passade jag på att köpa lite varma yllestrumpor, för att inte frysa ihjäl om fötterna som jag i princip gör nu. Så jag hoppas att det kommer hjälpa, om inte annat så var i alla fall killen i butiken hur söt som helst. Och jag har fortfarande inte handlat långkalsonger och skulle nog behöva ett par till extra varma sockor... =)

Efter butiken åkte vi (jag o mamma) in till stan och gick på bio. Vi hade tänkt att se senaste Harry Potter filmen (jag ÄLSKAR Harry P), men det fanns inga bra platser kvar. Så det blev "Berättelsen om Narnia, Kung Caspian och skeppet Gryningen". Den var riktigt bra. Jag älskar fantasy-filmer, så jag är nog inte svårflörtad. Men tja, jag gillade den helt enkelt. Vet inte om jag tyckte det var så speciellt att se den i 3D, hade önskat mer effekter i så fall, så man sitter och hukar i stolen. Men en film som jag varmt rekommenderar i alla fall.

Nu sitter jag i soffan och pustar ut efter dagen. Det tar på ryggen att röra sig, även med Voltaren. Så jag är tveksam till om jag kommer fixa arbeta heltid, vilket jag hade hoppats på med dom nya tabletterna. Men vi får se, börjar ju med 50% nu på måndag. Sen får vi se hur det går. Mitt mål är att kunna arbeta så mycket jag bara kan, så håll tummarna för det. =)

Nej nu ska jag kolla vidare på en av mina favoritserier. Sköt om er!
Kram

Ah just det, glömde ju nästan. Idag köpte jag o Dani biljetter till David Batras stand-up show "Det här var ju tråkigt" på Rival den 18 mars. Det ser jag fram emot. Om ni är intresserade av att gå så säljs biljetterna via Ticnet och han verkar turnera runt halva Sverige för er som inte bor i Sthlm.

Inga kommentarer: