måndag, januari 03, 2011

Några timmar i stan

Har fått nya smärtstillande av doktorn, såna där som är elaka mot magen, men fick samtidigt en magmedicin som ska göra underverk. Så den håller sig snäll, magen alltså, än så länge. Jag gillar inte riktigt allt det här pillertrillandet, för det kan knappast var hälsosamt för mig i längden. Men just nu gör det att jag kan stå, gå och sitta utan allt för mycket obehag. Så det får vara som det är så länge.

Testade att åka in till stan ett par timmar idag, för att se hur det skulle kännas. Och det fungerade ganska bra. Hade lite småkramp i ryggen efter ett par timmar. Men inte allt för illa, så det är skönt att i alla fall kunna göra någonting och inte bara sitta hemma och räkna tapetränder (som jag inte ens har).

Jag har gått runt lite i mina nya trucker-skor här hemma, för att se om dom är bra och insett att jag inte kan ha dom. Dom ger mig kramp i ryggen för att dom är så stela. Så idag inne i stan gjorde jag en vinter-sko-raid i x antal affärer och i den sista affären hittade jag dom. Dom är inte snygga någonstans och jag får associationer till Kalle Anka när jag har dom på mig. MEN, dom verkar varma och är sköna och rymliga. Dom är PRAKTISKA.
Kaa-tjing...5000 poäng på vuxenkontot.






Efter stan följde mamma med hem till mig, vi lagade kasslergryta med ris och kollade på "När mörkret faller", en av dom bästa svenska filmerna jag har sett. Såg den för en sisådär fyra år sen och den fastnade, så bra. Har du inte sett den, så se den. Varning dock för otroligt starka och obehagliga scener.

Nej, nu är det sovdags. Nattinatt. =)

Inga kommentarer: