tisdag, januari 11, 2011

Det där med namn

Träffade Anna och Ville idag. Det blev god lunch, massor med varmt te, samtal om bland annat sjukdomar och samhällsproblem och gemensamma försök att roa Vilhelm 10 månader. För en timme sen kom jag hem. Jag är SÅ trött. Ryggen är inte glad och kroppen är allmänt matt. Jag måste ringa min husläkare och gå dit och ta lite blodprover. Borde inte bara vara ryggen och tabletterna som gör mig så trött. Lika bra att passa på och kolla sina värden när jag ändå har frikort. Man får ju inte vara dum... =)

När jag var på bio i förra veckan så passade jag på att smita ner till Hötorgshallen för att köpa te. Frågade efter mitt favoritte Irish Dream, Ja visst sa tjejen bakom disken och plockade fram Irish Cream. Vänta lite, sa jag. Är det där samma sort? Och fick lukta på teet, konstaterade att det inte var det och hon svarade att om jag var ute efter ett chokladte, så hade dom MumsMums. Jag höde dock MumsBums, som är mitt andra favoritte med choklad och nickade lyckligt. Upptäckte inte missen förrän jag kom hem och skulle ta en kopp te. Det var helt fel, smakade nästan inget alls jämfört med MumsBums. Alla dessa tesorter och namnvarianter som är så snarlika att man måste bokstavera eller fonetiskt ljuda fram sin beställning gör mig smått galen. MumsMums teet fick ett nytt hem hos Anna idag och Irish Dream teet inköptes på Bönor&Blad igår. Så nu saknas bara MumsBums teet, så är ordningen återställd i tevärlden hos Casa Rydén.

Nu ska jag titta på Drömmar om ett leende på TV4.
Hej...

Inga kommentarer: