tisdag, augusti 24, 2010

Vardagens lunk

Efter två dagar tillbaka på jobbet så känner jag mig redo för semester igen. Så det är bara att blicka framåt mot Thailand och hoppas att veckorna flaxar förbi.

Igår bokade jag förresten min resa till Kristianstad, åker ju ner igen i Oktober. Lyckades hitta en riktigt billig resa, 481 kronor T&R, så jag var ju tvungen att slå till. Åker ner torsdag 28nde oktober och hem igen måndag 1a november, det ska bli riktigt härligt att åka ner till Åsa och familj igen. Och sen har jobbet Kick-Off den 1-2a oktober, så då ses vi också. Härligt härligt! =)

Igår hade jag grannen Monika på middag, det var jättetrevligt. Vi åt sushi, drack vin och snackade till alldeles för sent. Men Monika har så mycket intressanta saker att berätta, hon lever ett klart spännande liv som sångerska och låtskrivare.

Idag på morgon var jag hos Naprapaten, har så ont i ländryggen att jag har svårt att sitta och gå från och till. Naprapaten sa att eftersom jag är lite felkonstruerad i skelettet, så snebelastar jag kroppen och det gör att vissa muskler får jobba lite för mycket och fel, så jag är ordentligt spänd i ryggen. Så han tryckte och stretchade så att blodcirkulationen skulle komma igång bättre för att mjuka upp och jag ville bara döda honom under tiden. FY SATAN, vad det gjorde ont och idag har jag varit trött och frusen hela dagen. Så nåt fick han ju igång i alla fall. Jag har fått en stretch-övning som jag ska göra varje morgon och kväll och så ska jag tillbaka på torsdag nästa vecka igen. "För idag tog han det ju lite lugnare..." Behöver jag ens nämna att jag inte ser fram emot nästa gång. Huuga!

Ikväll träffade jag Dani vid Fridhemsplan, vi tog en promenad till Odenplan och åt riktigt goda Revbensspjäll på restaurang Bankomaten. Kan helt klart rekommenderas. =) Det blev en mysig kväll med skönt prat, det är alltid lika härligt att träffa Dani. Jag är lyckligt lottad som har så fina vänner, som sluter upp omkring och muntrar upp mig när humöret är lite grått. Ni är bäst! =)

Imorgon ska jag träffa mamma på stan för att handla födelsedagspresent till mitt gudbarn Selma som fyller år på fredag, på lördag ska vi ner till Nynäs och fira henne. Och på fredag ska jag troligtvis ta en AW-drink med Åsa.

Nu måste jag måla naglarna, fixa morgondagens lunch och sen är det sovdags.
Godnatt!

Inga kommentarer: