lördag, augusti 28, 2010

En rolig kväll

Igår kväll åkte jag hem till Louise, vi gjorde oss i ordning, snackade skit, lyssnade på musik och drack gott vin. Tanken var bara en enkel afterwork. Men vi hade så trevligt och blev så sena ut att det blev en utekväll istället. Jag klagar inte. =)

Ingen av oss var sugna att gå på Patricia, men det blev så ändå då timmen var sen och det ligger på 5 minuters gångavstånd från Louise lägenhet.
Vi insåg snabbt att det varken var något roligt folk, snygga killar eller nåt annat intressant närvarande. Så vi roade oss med att snacka skit, skratta åt folk (självklart utan att dom märkte det) och dansa. Trots det dåliga valet av uteställe och det tråkiga klientelet så hade vi riktigt roligt.

När vi skulle gå träffade vi på ett par trevliga Irländare som vi pratade med. Eller tja, jag pratade och Louise...pussades med den ena. =) Han var inte riktigt min smak, men söt ändå och verkade trevlig. Alla killarna var sjukt roliga. En av dom, Coman, stod och sjön serenader i mitt namn och sa stup i kvarten You're so beautiful, vilket ju såklart är trevligt. Jag är dock inte mycket för att bli uppraggad på krogen och han var inte min typ direkt heller. Men ack så rolig. =)

Kvällen avslutades med ett besök på McDonalds (minns inte ens sist jag var där), McNuggets och Cheeseburgare blev det. Det var gott för stunden, men kände mig smått äcklad efteråt. Så nu blir väl nästa besök om ett år eller nåt. =) La mig i en skönt bäddad soffa hemma hos Louise och svimmade (så gott som) direkt när jag la huvudet på kudden. Sov mer eller mindre gott fram till halv tolv, sen blev det dusch, sminkning och en tur ner till Konsum för frukostshopping. Vid ett-tiden intog vid en god brunch a la kocken Jessica, äggröra, knaperstekt bacon, keso, färska tomater och nybakat bröd. Det var supermumsigt. =)

Efter en tur på stan så åkte jag hem, nu har jag ätit god sushi, kollar på Dawn of the dead (för vilken tur i ordningen vet jag inte) och funderar på att poppa lite popcorn. Ha en skön kväll!





Inga kommentarer: