måndag, augusti 23, 2010

Landet av betong och glas

Är som sagt hemma i Stockholm igen sen i fredags och åter igen undrar jag i mitt stille sinne hur jag hamnade här. Förutom att jag är född här då såklart. Hur kan man vara född och uppvuxen i en del av Sverige, men känna att "här hör jag hemma" i en helt annan del?

Pratade med min granne Monika om det. Hon känner likadant, fast med Stockholm. Hon kommer från Norrland, bland dom mörkaste skogarna (nästan i alla fall) och hon kände direkt när hon var i Stockholm första gången att HÄR hörde hon hemma. Undrar vad det är som göra det? Att man känner sig mer hemma någon annanstans än där man är född...

Idag är också första dagen tillbaka på jobbet. Vilket kändes så trist igår och imorse, men när jag väl kom till kontoret och fick träffa mina kollegor så känns det nu helt okej. Till och med riktigt roligt. =)

Och snart är det Kick-Off, ett dygn på Viking Lines Cinderella (vilket är så långt från min smak man kan komma, men man får se det som att kollegorna är det viktigaste, inte vart man är) med kollegorna från hela landet. Hoppas så många som möjligt kommer så att man får chans att mingla. Om inte annat så vet jag att mina favoriter kommer och det är huvudsaken. =) Om man nu får vara lite ego. Hehe...

Ikväll blir det sushi-premiär för min granne Monika på min balkong med ett glas rött och en massa skönt babbel. Är riktigt glad att jag har hittat en skön granne som man kan hänga med, sånt är guld värt.

Nej, tillbaka till ekorrhjulet. =)

Inga kommentarer: