onsdag, augusti 11, 2010

Bara så där liksom

När jag nu är inne på min tredje semesterdag, kan jag lugnt säga att jag njuter av att vara ledig utan att vara speciellt ledsen över det trista vädret. Men, idag skiner dock solen från en blå och nästan molnfri himmel och det är 25 grader varmt. Så jag klagar inte. Ska snart träffa Louise inne i stan, ska kolla lite snabbt i affärerna efter ett par jympaskor, nåt billigt skräp bara för att ha att promenera lite i. Så får se om jag hittar nåt som duger. Är ju annars lite märkesförtjust vad det gäller skor och stövlar, och föredrar kvalité framför kvantitet.

Hade en jättetrevlig kväll hos Funk med grillning och gott vin, sov dock inte mycket då jag har dragit på mig en urinvägsinfektion som vägrar ge sig. Så igår var jag hos unge herr doktorn och fick antibiotika, så snart ska jag väl vara pigg och kry igen. För det är inte kul att vara konstant kissnödig och öm i magen. Usch... =(

Igår tog jag det lugnt hemma och imorgon ska jag tvätta, packa och få besök av mamma. På fredag åker jag. =) Ser så fram emot att få spendera en vecka i Kristianstad. Hoppas att vi i alla fall får lite sol, så man kan få lapa lite energi för den mörka delen av året sen. Om inte annat så får jag ta igen det i Thailand. =)

Nej nu ska jag byta kläder, bättra på sminket, kissa (eller snarare försöka för femtielfte gången) och sen dra till stan. Ha en skön dag!

Apropå ingenting...så väger muskler mer än fett. Bara så ni vet. ;)

Inga kommentarer: