söndag, november 15, 2009

Tjugotolv

Bion igår var intressant. Det var helt sjukt mycket specialeffekter, vissa delar av filmen var så övernaturliga att man inte kunde greppa sin hjärna runt det. Jag är lite förvånad att John Cusack var med i filmen.
Var filmen bra? Njae. Var den kool ut katastrof-film perspektiv? Absolut. Frågan är vad man fokuserar på och vad man väljer att ignorera, som sunkiga manusförfattare. =)
Jag är inte så selektiv när det gäller film, gillar det mesta som kan få mig att glömma bort mig själv ett tag. Och den här filmen distraherade mig i 2 timmar och 38 minuter. Gillar du katastrof-filmer så rekommenderar jag dig att se den på bio. Om du letar efter filmer med en djupare mening och en bra handling, så se nåt annat. T.ex. Lars and the real girl som är en av mina absoluta favorit-filmer. Kolla under "Visa hela min profil" här på bloggen om du vill ha några fler filmtips. =)

Jag är trött, vilket känns som mitt mantra just nu. Jag vaknade kl 10 idag, det händer typ aldrig (knappt ens om jag varit ute och festat). Så jag måste vara i behov av sömn. Vaknade första gången vid halv sju, drog täcket över huvudet och tänkte att jag skulle få sova i alla fall någon timme till. Jag sov 3,5 timme till.

Idag är det bara EN vecka kvar. Sen flyger jag till Thailand för 14 dagar med sol, bad och äventyr. Men först ska jag orka med 5 dagar arbete till. Breathe in, breathe out...

Skön låt

Inga kommentarer: