måndag, november 16, 2009

Sista veckan

Nu så var den igång, sista veckan innan semestern. The final countdown eller tja, kanske inte final, men ändå. Nu är det 4 arbetsdagar kvar. 6 dagar kvar i Sverige totalt, sen Hello Thailand i 14 dagar. Så 4 dagar kvar, totalt 32 arbetstimmar eller 40...beroende på hur mycket jag behöver jobba. Det är en hel del som ska hinnas med innan.

Efter jobbet idag så gick jag till VaccinDirekt för min sista Hepatit-spruta innan resan. Gillar inte sprutor alls sen ett missöde med en AT-läkare för ex antal år sedan, så jag brukar vara smått stressad innan jag ska stickas. Men idag kände jag mig ovanligt lugnt, det knöt sig dock lite i magen när sjuksköterskan med högt röst sa: Jessica Rydén?
Väl inne på rummet så la jag korten på bordet och sa att jag är rädd för sprutor så inget kallprat eller någon nedräkning, bara stick och så är vi klara.
Jag hann knappt sätta mig ned på britsen och andas ut innan hon var klar.
-Var det snabbt nog, sa hon sen och log. Jag kunde inte göra annat än hålla med.

Jag är sjukt godissugen hela tiden. Brukar normalt sett inte äta godis mer än på lördagar, men i helgen åt jag godis både fredag, lördag och söndag. Så nu sitter suget där som ett elakt litet troll och ropar: GE mig socker!!! Jag ser ingen annan utväg än att gå ut i köket och ta mig en handfull med nötter och russin och trycka ner i halsen på honom.

Inga kommentarer: