måndag, november 09, 2009

Com hem, vi startar om igen...

Jag håller på att bli galen. Mitt bredband (och telefon) har totalt kajkat ur. Det går upp och ner och av och på och jag vet inte vad, sen i fredags. Därav min smått dåliga uppdatering under helgen. Skicka era klagomål till Kundtjänsten 0771-550000 så kanske dom eldar lite i baken på teknikerna som skall ut hit. Hehe...

Följande hittar man under driftstörningar på deras hemsida:
titleText
Service:NTT_1943731
serviceDate2009-11-09T18:57:51
Adress: ********* - JÄRFÄLLA, **, , 177 30
Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands- och telefonitjänsten i ditt område.

Så nu kommer det säkert ta MINST en vecka innan det är åtgärdat. Man vet ju hur snabba dom brukar vara på sånt här. Och jag märker definitivt hur mycket jag saknar internet när jag inte har tillgång till det. Aaahh...

Idag har dock varit en bra dag. Trots att jag vaknade i morse och mådde SKIT. Jag var helt matt i kroppen, kändes som jag hade en 20 kilos sandsäck ovanpå mig, så jag ställde om larmet och sov vidare. Kravlade mig upp ur sängen vid åtta med en blixtrande huvudvärk. Skrapade ihop mig själv och lite frukost, sen satte jag mig för att jobba. Klockan halv tre gav huvudvärken med sig. Men så länge jag inte har migrän, så klarar jag det mesta. Man är väl kvinna. =)

Har börjat kolla på en serie som heter Madmen (som jag lånat av Mills, tack hjärtat), den verkar riktigt bra, men JEESUS vad jag retar mig på kvinnosynen. Ååååh jag blir helt galen. Jag kanske ska förklara mig lite genom att berätta att serien handlar om en reklambyrå på 50-talet. Då vi kvinnor (enligt männen) inte dög till annat än att stå vid spisen och klämma fram avkomlingar till våra män. Så det är mycket gullet, flickan etc och en helt vedervärdig kvinnosyn. Men djupa andetag och "happy thoughts" gör det drägligt igen. =)

Nej nu ska jag kika vidare på avsnitt 2, sen är det sovdags.
Nattinatt

1 kommentar:

C sa...

Haha och värre blir det... Om du bara är på avsnitt två än sålänge vill säga. :)