söndag, november 22, 2009

Arlanda

Så var vi då äntligen här. Sitter på Arlanda och väntar på att gaten skall öppna. Men det var osäkert att jag skulle lyckas ta mig hit, för färden började inte bra...

När jag kom upp till pendeln så var alla tågen inställde pga en olycka i Karlberg. Jag måste sett väldigt ensam och villråd ut, för en trevlig och snygg man vid namn Tomas frågade om jag ville ha skjuts med hans bil till Kista. Han skulle ändå åka dit själv eftersom pendeln nu inte gick.
Sagt och gjort, jag tackade strålande glad ja och tänkte att än så finns det hopp för mänskligheten. =)

Visst forsade ungerfär 359 tankar igenom mitt huvud att vågar jag verkligen åka med denna mannen, men han hade vigselring och verkade genuint snäll så jag tog en chansning. Som visade sig vara rätt.

Tomas jobbade tills alldeles nyligen på SonyEricsson som projektledaren fick jag veta. Men han hade dessvärre fått gå då SonyEricsson lägger ner sin filial där. Men Tomas var vid gott mod och hade en tro på framtiden. Sånt gillar jag.

Efter en 10 minuters biltur så var vi framme. Jag tackade översvallande min räddande ängel och begav mig till tunnelbanan för att möta mamma i stan. Endast 10 minuter försenad kom jag dit och vi hann äta både middag och ta en fika på Bolero mittemot Åhléns (Tack Mills för att du visade mig detta underbara ställe).

Väl framme på Arlanda när vi skulle checka in så hade vi övervikt. Kan ni tro det??? Tydligen får man bara ha med sig 15 kg per person och mamma och jag hade lyckats skrapa ihop ca 18 kg vardera. Haha... 500 kr i avgift blev det. Så nu gäller det att göra slut på alla krämer och annat man har med sig. Men det lär inte vara några problem. =)

Nu loggar jag av. Over and out.
/Jess the mess

(Jag har betalat 40 svenska kronor för att få surfa på LFV's internet i 30 minuter. Men det var det värt för att få uppdatera er om första etappen av vår resa. Nästa gång jag bloggar blir det definitivt från Thailandet.)

1 kommentar:

Carina sa...

ÅHH!!! Hoppas ni myser hälsas det från ett grått sverige!!.

Krama om varandra och ut och plaska i stora baljan böljan blå :O))