fredag, maj 22, 2009

Viktor & Victor - två små killar, två så olika öden

Det är underbart skönt med långledigt. Eller om man nu kan kalla det så, eftersom det bara är fyra dagar. Men aja... =)
I onsdags slutade vi egentligen kl ett, men jag jobbade till halv fyra då jag väntade in Mills. Vi möttes upp i Hornstull. (Där har dom världens bästa videobutik, önskar jag hade en sån i Jakan.) Vi hyrde "Margot at the wedding" och "De ofrivilliga". Margot var en okej film, men ganska så sjuk med mycket störda familjerelationer. De ofrivilliga var en grymt bra film, rolig, skämmig, hemsk, ledsam och massa annat. Rekommenderas.
Efter det gick vi o handlade mat, tacos blev det. Sen hem till Mills och Rille. Vi kollade film, lagade o åt middag, drack öl, snackade skit och hade det soft. Jag var hemma runt midnatt.

Igår pysslade jag hemma på förmiddagen, sen gjorde jag mig i ordning och träffa Ahllan i stan. Vi åt lunch på nåt litet hak på Kungsgatan, ute i solen. Så skönt. Sen tog vi en lång promenad på över en timme runt halva stan. Vädret var ju så underbart. Gick till Pytterian och tog en öl och ett glas vin i vårvärmen. Sen blev det bio. Vi hade först tänkt se "Män som hatar kvinnor", men det fanns bara platsen kvar på första raden. Så det blev "He's just not that into you". Det var en skön, lättsam, rolig komedi om relationer och spelet mellan kvinnor och män. Efter bion tog vi en runda till för att leta efter ett schysst matställe, men efter mycket velande och snurrande så hamnade vi på Max. Hahaha... En vegoburgare och två lökringar senare var min magkatarr ett faktum, men jag lyckades ta mig hem utan allt för hemska smärtor. =)

Idag kollar jag på Rome och slappar. Skulle ha tvättat egentligen, men när jag kom ner till tvättstugan insåg jag att jag glömt boka tid och nu var det upptaget. Så jag får tvätta imorgon kväll istället. Vid fem-sex idag ska jag möta upp Familjen Stolpe i Kista för att följa med dom ut till Vallentuna. Det ska bli så roligt, saknar bustrollet Viktor så enormt mycket. Läste idag om en annan Victor som bara blev 1,5 år, han dog för en månad sen i cancer, han hade högrisk Neuroblastom stadie 4. Klicka här för Victors blogg Det är otroligt sorgligt och oförståeligt. Det fick mig bara att sakna Viktor ännu mer. Timmarna kan inte gå fort nog tills jag får träffa den underbara lilla killen.

Vill du göra nåt för Victor och alla andra barn som drabbas av cancer så gå in på Victors insamling och skänk en peng Klicka här för Victors fond

Inga kommentarer: