lördag, maj 23, 2009

Hemma igen

Japp så är det. Nu är jag hemma igen efter 24 härliga timmar hemma hos Familjen Stolpe. Mötte upp Jocke, Dani och lilla Vickevire i Kista och så åkte vi hem till Vallentuna eller Vall Entuna som Dani gillar att säga. =)

Till middag blev det hemmagjorda grillade burgare med massa goda pålägg. Grillmaster var självklart mannen i huset, Jocke. Han grillade burgarna som en kung, men när Dani bad Jocke grilla brödet så halkade kungakronan rejält på sne. Jocke tar brödena, lägger dom på grillen och GÅR DÄRIFRÅN. Alla som någon gång grillat bröd vet hur SNABBT det går, men det hade vår grillmästare missat. Jag och Dani har ingen koll på vad som händer, Jocke går tillbaks till grillen och när jag av en händelse kikar ut genom fönstret så ser jag bara ett stort rökmoln och nånstans mitt i allt står Jocke. Oj oj oj, blir min enda kommentar medan jag går ut på altanen och ser Jocke metodiskt lyfta upp kolbitar (som för några minuter sen var våra hamburgerbröd) från grillen. En mindre glad och smått svärande Jocke, slängde sig in i bilen och sträck-körde till ICA för lite nytt kolfritt bröd. =) Vår hjälte!

Jag åt som vanligt alldeles för mycket och självklart slutade det inte där, utan fortsatte med chips och godis. Hade min mage kunnat så hade den nog knåpat ihop en voodoo-docka och stuckit nålar i den delen av hjärnan som styr matsuget.

Efter middagen satte vi ihop Jocke och Danis nya vardagsrumsbord som dom skickat efter från Ellos, det blev riktigt snyggt. Klicka här för att se bordet

Somnade vid tolv och vaknade strax efter sju, skönt utvilad efter en god natts sömn. Efter en god frukost slängde vi på oss kläder och gick ut i regnet för att leka med Viktor. Jag och Dani hade nog kunnat tänka oss tusen skönare och torrare saker att göra, men Viktor njöt i fulla drag och plaskade nöjt runt i vattenpölarna.

Efter ett tag fick Pappa Jocke ta över och jag och Dani gick in och tog oss en kopp värmande dryck, läste tidningen och snackade. Vid elva började vi laga lunch och på dagens meny stod det Skink- och Broccolipaj som blev väldigt god.

Efter lunchen blev det lite mer slappande i soffan och när Viktor vaknat efter sin lilla tupplur så blev det lekdags. Vid tre-tiden packade vi ihop oss och åkte till Barkarby. Ett besök hos Babyproffsen resulterade i inköp av ny vagn till Viktor, se nedan.

Så nu kan hela familjen ge sig ut på en joggingtur tillsammans. =)

Sen blev det ett snabbt besök till IKEA för inköp av diverse livsnödvändiga saker. Tyger, kuddar, förvaring, krukor, skålar etc. Ett besök på IKEA är alltid ett nöje och jag har nog aldrig kommit tomhänt därifrån. Dani & Jocke, Tack för skjutsen hem och för ett härligt dygn.

Direkt efter att jag kommit hem tog jag en snabb tur ner till Coop, köpte lite tillbehör till middagen ikväll och frukost imorgon. Till middag blev det riven grillad rostbiff, tratt kantareller, vitlök, lök och viltkrydda i matlagningsgrädde och till det färsk pasta. Det är ett hemmagjort recept som är såå gott. Vill du ha det så säg till. =)

Sitter just nu och tittar på "The 90's - ett försvarstal" med Henrik Schyffert. Verkar underbart roligt, så nu har jag inte tid att skriva längre. Tjingeling...

Inga kommentarer: