söndag, maj 31, 2009

Var nöjd med allt som livet ger...

Helgen har varit riktigt t-t-t-t-t-toppen!!!
Igår var vi som sagt på Skrattstock på Långholmen. Jag, Mills, Rille, Peter, Hanna, Anders och Carina. Vi var inte ensamma, om man säger så. =) Vi hittade en gräsplätt bakom scenen där vi satte oss. Hörde inget av framträdandena, vi umgicks istället och hade riktigt roligt. På rekordtid tog både ölen och vinet slut. Vid åtta rörde vi oss vidare in mot stan, närmare sagt Söder. På en uteservering satt Micke och Magnus, vi slöt upp med dom.
Ett par öl senare var det dags att gå in (får ju bara sitta ute till 22) och lite över en timme senare åkte vi hem. Kvällen var uppsluppen, glad och trevlig. Var hemma vid midnatt.

Imorse vaknade jag med en minst sagt otrevlig baksmälla. Och undrade hur sjutton jag skulle ta mig upp ur sängen. Låg kvar nån halvtimme och övertalade mig själv att gå upp då jag skulle iväg tidigt och möta upp Åsa med dotter för en picknick i värmen.
Efter frukost gjorde jag ordning kycklingsallad, dricka och dressing, packade ner allt, tog en snabbdusch, klädde mig och tog tåget 10.58 till Sundbyberg. Mötte upp Åsa hemma hos henne och sen promenerade vi bort till "the spot". Lilly sov som en räka när vi kom dit, så jag o Åsa passade på att äta lunch och varva ner. Efter nån halvtimme vaknade Loppan och efter en lätt lunch som mestadels bestod av Moghrabiah (libanesisk couscous, som Lilly tydligen älskade), baguette och banan så var det full rulle resten av tiden. Hon är för söt den lilla tjejen. Vi sparkade boll och busade. Så man kan lugnt säga att dagen var riktigt behaglig. Jag befann mig ca 20 minuter i solen och brände ryggen ganska så rejält. Så går det när man inte har nåt vidare pigment. =) Hoppas jag får behålla lite bränna i alla fall.

Imorgon är det dags att jobba igen och sen ska jag hem till Ahllan och sy hissgardiner till sovrummet och köket. Kommer bli så fint när det är klart. Tack snälla gumman för att du hjälper mig. =)

Inga kommentarer: