söndag, maj 17, 2009

Ah just det

Resten av helgen var också bra. =)
I fredags träffade jag Åsa efter jobbet. Vi lyckades halka in på en räckmacka på Noodle House utan en bordsreservation. Efter en mycket god måltid, tog vi en lång promenad från Medis till Kungsan (via Gamla Stan). Där stannade vi en stund och kollade på uppträdandena, Rix FM hade nån tillställning. Sen gick vi vidare (du trodde väl inte att jag tycker sträcka Medis-Kungsan är lång...) mot Stureplan för att ta en fika, dock utan att hitta ett enda kvällsöppet fik, så det slutade på McDonalds vid Odenplan. Hehe... Åsa har en hel del att säga om det. =)

Igår blev det ett besök på IKEA igen. Efter en joggingtur med Anna, dock bara 20 minuter, för sen hade jag så ont i benet att jag knappt kunde lyfta det. Måste ringa min läkare.
Men tillbaka till IKEA, som by the way nog är mitt andra hem. Funderar på att adressändra...
c/o Jessica Rydén
IKEA nedervåningen
Fottiljområdet
Barkarby
Vad säger ni?

Mamma och jag tog en tur. Det blev två olika tyger, till köket och sovrummet. Lösningen till v-rummet har jag inte kommit på än. Ny lampskärm till sovrummet, några blommor till köket, två nya filtar till vardagsrummet och lite nytt porslin.
Idag har jag dammsugit min lägenhet i omgångar eftersom det blir så sjukt varmt härinne när det är varmt ute. Inte lätt att dammsuga i över 25 gradig värme. Puuh!
Nu ska jag kolla lite tv och sen är det sovdags. Ny vecka imorgon, dock bara 3 arbetsdagar. Och det bästa av allt. På torsdag ska jag ha tjejmys med Annika hela dagen och på fredag åker jag ut till Vallentuna för att träffa familjen Stolpe och stannar till lördag. Saknar Viktor & Daniella väldigt mycket.

2 kommentarer:

Daniella sa...

Viktor och Daniella saknar Jessica tillbax. :-) Hörde förresten om isglass-grunkorna från IKEA, TACK! Viktor ser fram emot tant Jessicas isglass. Ha en bra vecka!

Ahllan sa...

Snart snart är det torsdag :)

Tänk va många olika sängar du kan sova i om du flyttar till IKEA. Eller hur många du kan låta sova över hos dig ;)