lördag, oktober 10, 2009

It's all about the...

Ja vad går det ut på? Det undrar jag med. Idag har jag haft smått existentiella tankar och även varit totalt v ä c k. Let me tell u...

Hade tid för att vaxa mig idag, benen och bikinilinjen. Hos Larisas Hudvård (grymt bra) vid Rådhuset. Åkte hemifrån vid tolv. Tog pendeln till Sumpan och bytte till tuben mot Rådhuset. Kliver av, går åt vad jag tror är rätt håll. Känner inte igen mig alls, så jag blir förvirrad och ringer mamma för att fråga vilken uppgång som är rätt. Frågar också en sl-kille som sitter nere i gången vart jag ska om jag ska till Hantverkargatan. Han pekar åt ett håll och jag går ditåt. Kommer upp vid spärrarna, känner inte alls igen mig, fast ändå lite på nåt mysko vis. Men sen när ser Rådhuset ut så här?, tänker jag i mitt stilla sinne. Fortsätter att prata med mamma, nämner att jag ser Govindas och hon svarar: Men Jessica, ligger inte den vid Fridhemsplan? och jag svarar: Dom har väl en vid Rådhuset också...

Börjar känna mig lite stressad då klockan tickar på, går in mot spärrarna igen, ser två sl-människor och frågar dom vilken uppgång det är som är mot Hantverkargatan. Dom tittar underligt på mig och säger att det inte finns någon sådan, jag svarar JO det gör det, det vet jag (har ju gått upp i den ett antal gånger, tänker jag och himlar med ögonen samtidigt). Dom skakar sakta på huvudet och säger, Ja vid Rådhuset ja, men du är vid Fridhemsplan. (Ehh va?!?)

Jag har alltså gått av stationen tidigare, varit helt inställd på att det är Rådhuset (trots att jag varit vid Fridhemsplan 100 ggr och kan den utan och innan och borde känt igen mig) och hjärnan bara vägrar ta in vart jag är och jag var läskigt förvirrad (fick till och med för mig att dom sagt att det var ändstation). Så ja, jag insåg idag att jag nog jobbat lite för mycket. Ibland skrämmer man sig själv.

Har haft huvudvärk hela dagen, sån där molande som strålar upp från nacken. Var så slut när jag skulle åka hem från stan att jag somnade på pendeln och sova hela vägen hem till Jakobsberg. Sen jag kom hem har jag, strukit gardiner och hängt upp i vardagsrummet, satt på en diskmaskin, gjort en ansiktsbehandling, kollat några av mina serier och ätit middag i form av knäckemackor med keso och avocado. Gott!

Dagens ansiktsmask

Ursäkta den sura minen, men det gick inte att röra en muskel efter att masken torkat

Inga kommentarer: