måndag, oktober 12, 2009

En helt vanlig dag på kontoret

Skulle inventera ölen på kontoret inför pizzakvällen på torsdag. När jag ska ställa tillbaka plattan i skåpet, så glider den ur famnen på mig. Slår i golvet, en av burkarna går sönder och sprajar ut över köket. Jag får lite på mig, men inte så farligt, men min kollega C får nästan hela ölen över sig, sprajad i en båge från ansiktet och ner till skorna. Hon var måttligt road, milt uttryckt. Hehe… Städaren har redan gått för dagen så jag har roat mig med att tvätta golvet i några minuter. Men nu luktar det i alla fall inte gammal bar ute i köket.

Och jag har vissa problem att sluta skratta. Men jag försöker hålla mig, får INTE börja skratta nästa gång jag ser C. Får inte!!! =)

4 kommentarer:

Carina sa...

Ha,ha tänk så lite som kan bli så mycket, som egentligen abra skulle varit som vanligt...

Oj..det där lät lite krångligt. äh! du fattar säkert :O)

Vanilla sa...

Haha, förstår att din kollega inte var helt nöjd! :-P

Anonym sa...

hej, jag läste din fråga på victors blogg om det går att åka kommunalt till graven. Jag har varit där och det går en buss från pendelstationen. Minns inte numret. Men det är nog bara att ringa UL-trafiken.

sofie sa...

Hej

Jessica. Förlåt att jag glömt att svara.

Det är ganska långt till kyrkan från stationen tyvärr. Det bästa vore om du kunde hitta någon som vill skjutsa sig till graven.
Det är som sagt en bit att går =)

Kram Sofie