måndag, december 27, 2010

Mellandagsre...eh...hysterin

Jag hade ingen aning om att det fanns så mycket folk i Stockholm.Gömmer dom sig alla andra dagar på året eller har det skett en massiv invandring någonstans ifrån eller...Aahmm...Aliens? Oavsett så är det lite skrämmande om du frågar mig. Människorna som man möter nu har något lystet i blicken, en slags febrig jag-ska-hitta-ett-fynd-om-det-så-är-det-sista-jag-gör-blick. Någon som känner igen min beskrivning? Mmm...trodde väl det. Dom finns överallt. Det är mellandagsrea.

Jag har faktiskt frekventerat den själv, rean alltså. Men har endast inhandlat en klänning, idag faktiskt, på Sisters. Min kollega Andreas var med på lunchen och hans breda smajl när jag kom ut från omklädningsrummet och min egen analys i spegeln gjorde det hela till en "done deal". Hade tänkt lägga upp en bild, men jag orkar helt enkelt inte klä på mig den. Det är för mycket energislöseri för mig just nu. Lovar att ta ett kort någon dag när jag känner mig lite piggare.

Passade även på att hämta mina tågbiljetter idag. Hittade inte mitt bokningsnummer i helgen, så jag fick smått panik och såg framför mig att jag inte skulle få åka ner till Kristianstad om några veckor. Men tack och lov så kunde jag ringa till SJ Prios medlemsservice och få fram numret den vägen (Tack SJ). Så för att inte klanta till det igen så hämtade jag ut dom direkt efter jobbet.

Passade även på att gå förbi Lush och fylla på mitt stash av mjukgörande och väldoftande underbara naturliga produkter. Så det blev Helping hands, Lemony Flutter och så världens bästa deo. Då jag handlade för över 350 kronor så fick jag en goodybag med produkter från Lush. Tack för det sa jag och fick upp humöret ett snäpp.

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och vila ryggen.
Kram på er

Inga kommentarer: