lördag, augusti 08, 2009

Grillkväll med Ahllan

Ahllan kom över vid två-tiden. Hårexpert som fröken A är så plattade hon mitt hår efter konstens alla regler och snyggt blev det, som vanligt. (Tack skruttan!)
Efter det gick vi ner och handlade mat. Upp igen till mig för ett glas vin på balkongen, kikade in på rosévinerna i frysen och insåg att dom...frusit. Råkat göra så med en öl nån gång och efter det smakade den ölen skit, så jag blev klart irriterad eftersom jag var så sugen på rosé...igen (det var det där med rosé-alkis...hehe). Vi la flaskorna i varmvatten och dom tinade upp på en kvart, en snabbis in i kylen och sen var dom drick-klara. Och det märktes ingen skillnad. Puuuh...kvällen var räddad.

Sallad gjordes i ordning (med chevre såklart, vad annars haha), majskolvar förkokades, sparris kokades och avokado hackades, kött förbereddes, champinjoner skalades (japp, Ahllan är expert på det) och grillen sattes på (köpt en elektrisk sådan). Köttet, champinjonerna och majskolvarna lades på grillen. Härliga dofter spreds och det blev riktigt smarrigt. Så man kan lugnt säga att jag är nöjd med min nya grill. =)

Grillat e gott


Mums =)


Vi drack massa gott rosé, snackade killar, idioter, framtiden och livet i allmänhet. Erkännas ska det ju också att vi i sann Jess och Ahllan anda flippade ur lite då o då. =)

Söt som socker


Ahllan försökte härma en apa


Och detsamma gjorde jag med varierande resultat


Ahllan har en "syster" som kom på besök...


...två gånger under kvällen =) Hon e lite speciell...


Jag tror jag var lite full...kanske hihi


Jag mådde som en prinsessa


Glada vänner

2 kommentarer:

Ahllan sa...

Tänka sig vilka talanger jag har kan både platta ditt hår och skala champinjoner :)

Jess sa...

Ja du är en riktig multi-tasker. =) PUSS