lördag, augusti 01, 2009

En skön lördag

Idag vaknade jag klockan åtta (helt otippat eftersom jag la mig kl 02 imorse) och var ganska pigg. Lite vek i kroppen efter gårdagens festande, men ingen större ko på isen. =)

Vid halv ett åkte jag in till stan för att möta upp min kollega Ulrika vid Slussen. Vi hade bestämt att vi skulle kika på Pride-paraden och ta en sväng i nån affär. Det blev en fika på Café Fåtöljen vid Mariatorget och sen kom paraden rullandes. Det var riktigt roligt att kolla på alla sköna utstyrslar och stämningen var hög.

Efter nån timmes tittande ringde Mills. Hon och Rille satt på Flyt och tog en liten paus. Vi rörde oss neråt Slussen och gjorde dom sällskap. Vi sexsnåret bröt vi upp och åkte hem var för sig.

Strul med pendeln gjorde att jag fick vända om när jag kom till Södra Station och gå tillbaka till Medis för att ta tuben till centralen och byta där. Galet hungrig var det inte roligt att behöva åka runt halva stan. Vid halv åtta var jag hemma, en halvtimme senare satt jag framför en smarrig middag. Proscutto, en god blandsallad, avocado och hummus. Så gott.

Nu sitter jag i soffan och småkikar lite på Snuten i Hollywood. Skön film. =)
Sov gott sen allihopa!

**Lagt upp ett gäng bilder från fredagen i det förra inlägget**

Inga kommentarer: