måndag, augusti 10, 2009

Det mångåriga projektet och Elton

Jag har haft ett projekt på G varje långledig stund dom senaste 4-5 åren. En gammal bänk som jag fått av mamma som skall målas om i vitt. På semestern, julledigt, påskledigt eller vilken längre ledig helg som helst så har jag sagt att nu ska det bli av. Men icke... =)

Så nu äntligen idag gick jag ner till Färg & Tapet affären som ligger nere vid järnvägsspåret och inhandlade färg, pensel och sandpapper. Första lagret är nu pålagt. Jag missade dock att ta en "före" bild, så jag har en "nästan klar" och en "efter"-bild att erbjuda. På första bilden ser ni en liten bit av hur den såg ut innan. Så nu är bänken snaaart klar. =)



Två lager färg senare



Jag har inte gjort så mycket mer idag än målat och kollat på Snuten i Hollywood II. Gillar dom filmerna. =)

Har förresten fått världens munsår efter vår soldag igår. Tur att jag redan hade plåster hemma, så det var bara att sätta på ett så fort jag såg blåsorna. Surt värre, men aja...det går över om nån vecka förhoppningsvis.

Läste i Jennis blogg idag att Elton blir allt sämre och sämre av behandlingen (vilket var väntat) och det gör ont i hjärtat att tänka på vad denna fina lilla kille får gå igenom. För att inte tala om Jenni och Anders och deras kamp, att behöva se ett av sina älskade barn så sjuk, ledsen och nere utan att kunna göra mer än finnas där och trösta. Den maktlösheten... Usch jag mår illa och blir gråtfärdig bara jag tänker på det. Fy fan vad detta gör mig arg, jävla cancer.

Jenni och Anders, (om ni läser det här)
Ni är två av dom grymmaste föräldrar jag har stött på (även om det bara är på nätet), ni kämpar så mycket ni bara kan och göra allt för era små pojkar, samtidigt som ni försöker ha en så normal vardag som möjligt och att inte glömma bort varandra mitt i allt det tuffa. Och ni känner er säkert totalt otillräckliga från och till, men det är ni INTE. Ni ger era killar all kärlek och stöd som det bara går och finns där för dom till max efter den livssits ni har nu och det är allt man kan begära av er som föräldrar. Håll huvudet ovanför ytan. Det här ska gå vägen och er lilla kille ska bli frisk!!!
Kramar till er båda och en puss var till Elton och Liam

1 kommentar:

Jenni sa...

Tack snälla fina Jessica!
Om du visste hur mycket alla dina kommentarer och mail betyder, alla uppmuntrande och förstående ord! Du är verkligen en medmännsika utan dess like, jag hoppas din familj och dina vänner vet vilken underbar människa dom har i sin närhet!

Som svar på din fråga, ja vi kan se på dvd.

Sköt om dig och glöm inte solskyddsfaktor ;-)
Kram & god natt!