söndag, oktober 15, 2006

Vackra själar

Så sitter man här vid pc'n igen för att jobba. Ibland förstår jag inte riktigt vad jag håller på med. Att jag orkar med ett jobb som i 9 fall av 10 kräver att jag också jobbar helger för att jag ska hinna med. Men men... Snart skickar väl nån mig på en psykundersökning. Men jag kan bespara er pengarna, jag är knäpp och lever inte som jag lär när det kommer till arbetet eller kärleken... Eller kanske nåt för den delen. Ha ha... Det är lätt att vara klok när det gäller andra, men inte lika lätt när det kommer till en själv.

Idag grät jag framför TV4's Söndagsmorgon. Ett inslag handlade om Adam 10 år som har fått en levertransplantation pga att han lider av Cystisk Fibros. Det handlade om hans och hans föräldrars kamp för att få en transplantation, dom hade fått vänta 15 månader. Det går inte ens att förstå hur man klarar att leva under sådan press en sån lång tid. Jag beundrar dessa människor och speciellt Adam som är så modig och positiv. Vilken vacker människa.

Igår hade jag en mysig kväll. Lollo kom över vid sjusnåret och vi drack vin, åt tacos, slökollade på tv och pratade hemligheter. Hihi... Jag agerade fotograf och sprang omkring och knäppte en massa fina bilder på Lollo. Som hon sen dissade totalt. Fast hon är otroligt fin på dom. Typiskt oss tjejer. Jag skulle själv gjort likadant. :)

Nä nu börjar mina träningskläder bli lite äckliga. Satte mig här för att eftersvettas klart då jag har varit ute på en rask entimmes promenad på Järvafältet. Så skönt. Gör det varje helg.
Nu ska jag hoppa in i duschen, äta lunch och sen jobba.

Hörs säkert senare.
Puss på er

1 kommentar:

Det Mörka Hotet sa...

Ursäkta: jag har ställt en fråga avseende ditt blogginlägg om Ben&Jerry's.

Hoppas det går bra?!

Samuel