torsdag, oktober 19, 2006

Nollkoll

Jag har uppenbarligen ingen aning om vad jag gör hälften av tiden. Som ett exempel kan ju nämnas att jag gett min vän Becca tillgång att skriva i min blogg. Hade jag inte en aning om att jag lyckats med. Vilket inte gör mig nåt alls, hon får gärna skriva. Men man börjar ju undra hur mycket mer man "fixar till" om dagarna utan att veta om det...

Ja, vad ska man säga... Usch nej det är inte sant. Jag har nog drabbats av skrivkramp. Trodde inte att det kunde hända mig. Men det ser inte bättre ut. Glansiga ögon, varm panna, krokiga fingrar, ömmande leder och hjärntorka...visst är det skrivkramp. Ojj ojj...

Idag är abstinensen efter ciggen ganska så jobbig. Har varit på väg att ge upp flera gånger under dagen, men på nåt vis lyckas jag klara det. Kanske är för att jag verkligen vill låta bli, vet inte. Men det är jobbigt med en kropp som motarbetar en. Nu har det iallafall gått 15 dagar och enligt Dani så tar det 3 veckor innan nikotinet gått ur kroppen. Så kanske blir det bättre om en vecka. Jag hoppas verkligen det. Vore skönt att inte behöva vara på sin vakt hela tiden för att inte falla dit. Jag ska verkligen försöka att inte TA mig ett återfall. Det har jag fått lära mig efter att läst ett antal böcker om missbruk att man inte får ett återfall, man tar ett. Vilket är helt rätt. Jag bestämmer ju själv vad jag gör. Och jag väljer att INTE röka.

1 kommentar:

David H. sa...

Kan tillägga att jag också fått inbjudan att bidra till din blogg.