torsdag, oktober 12, 2006

Livet och teviL

Varför är livet så tröttsamt ibland? Eller så tvärtom kanske är ett bättre ord. När jag inte har några pengar då finns det jättesnygga kläder i affärerna, mina vänner vill ha med mig ut på en massa roliga partyn, på restaurang, bio, biljard, bowling... Och jag är fortfarande pank. Känner mig mer och mer pank för varje dag som går. Oj vad jag längtar till lönen.
Undrar om jag får min bonus den här månaden eller nästa? Har jag glömt nämna det... Jag fick mail av min chef på HP att jag får ett antal tusen extra i bonus på min lön för att jag gör ett sånt bra jobb. Det kändes grymt skönt. Att allt ens slit faktiskt uppmärksammas. Tack HP och Lena, eftersom Manpower uppenbarligen inte bryr sig. Undrar om Manpower skulle märka om jag gick bort? Eller skulle dom fortsätta betala ut lön i mitt namn? Säkert skulle dom det. Och på frågan ang varför det tog sex månader innan man upptäckte att den anställda konsulten Jessica Rydén hade avlidit så skulle min chef svara att hon inte var inne på kontoret den veckan.

Sitter och pratar lite på msn med siames. Gud vad jag älskar den kvinnan. En av dom finaste vänner jag har. Jag förstår inte hur jag klarade min vardag och mina kärleksbekymmer innan henne och hennes kloka råd. Älskar dig gumman. Now and forever. :)

Inga kommentarer: