söndag, oktober 08, 2006

Time Out

Jag har ett uppehåll i mitt rökande. Törs inte säga att jag slutat. För jag vet inte om det kommer att hålla. Imorgon är det 4 dagar and still going strong. Men som jag sagt till dom som vet om mitt försök till en hälsosammare livsföring, jag vill inte höra några kommentarer som Grattis, Lycka till, Hur går det? etc etc. Om jag börjar röka igen så säger jag till. Om jag inte säger nåt så betyder det att jag fortfarande pallar trycket. Abstinensen går verkligen upp och ner. Ibland känns det jättebra. Men så slår den till. Jag vet att den ligger på lur och bara väntar på att hoppa på mig när jag som minst anar det. Jag tror att han heter Sture (abstinensen alltså) och var tidigare gruppchef inom Säpo. Jag vet inte om jag tycker Sture är så trevlig, han verkar lite väl lur(v)ig för min smak. Så luktar han lite gammal gubbe också, det är ju aldrig trevligt. Sture har ingen vidare klädsmak heller, man kan väl iofs inte få allt här i livet. "-Hej, är det Poolia? Alltså jag skulle vilja beställa ett abstinens och han ska se ut som Dennis Leary!" Sån tur har jag ju inte...

Än så länge står jag emot och jag hoppas att jag klarar det hela vägen. Känns om inte annat väldigt befriande att inte röka, jag är ju fortfarande slav under nikotinet tills det gått ur kroppen, vilket tar 3 veckor enligt Dani. Jag luktar godare, min kläder luktar godare. Det smakar mkt bättre i munnen. Jag kan andas bättre, det första jag märkte faktiskt. Så jag ska verkligen göra ett ärligt försök. Men jag säger bara en sak: Den enda som jag står till svars inför och som jag kan göra besviken är mig själv. Det är mitt race och ingen annan får lägga sig i. Om jag inte själv ber om det såklart. Jag vet att alla mina vänner stöttar mig i det här.
Nu ska den här tjejen sova. Godnatt och dröm sött.
Puss J

Inga kommentarer: