måndag, oktober 11, 2010

När livet är så där bra

Helgen har varit riktigt skön. I fredags var jag hemma hos Louise, åt sushi, drack vin och sen blev det ett besök på Morfar Ginko och ett besök på hotellbaren på Scandic Malmen. Det var riktigt roligt och vi spanade på lite söta killar. Även om dom inte var så många. =)

På lördagen åkte jag till Anna och lilla räkan i Vallentuna. Vi möttes upp i Täby Centrum, tog en fika, gick en runda i affärerna och sen åkte vi hem till Anna. Tacos, cola och många koppar te senare låg vi i soffan och pratade om allt fram till midnatt. På söndagen tog vi en promenad (fy fan vad kallt det är ute nu) och insåg att hösten verkligen har kommit. Sen skjutsade Anna hem mig då hon ändå skulle till sin pappa i Jakan.

Jag passade på att gå in på Twilfit och investera i lite nya underkläder. Har verkligen behövt nya behåar i evigheter. Nu hittade jag en modell som satt perfekt, så jag köpte tre stycken i olika färger. Känner mig riktigt nöjd.

Idag var jag med mamma hos hennes läkare på Radiumhemmet och det var idel goda nyheter. Alla prover ser bra ut och läkarna är till 99% övertygade om att mamma har godartade tumörer i levern, inte cancer som dom trodde först. Men hennes prover är skickade till USA, så vi får avvakta och se vad dom säger. MEN, det lutar åt att mamma inte har cancer. Så jag håller tummarna så hårt och känner mig gladare än på mycket länge. Så hoppas hoppas! =)

Idag fick jag dessutom tid för magnetröntgen (äntligen), så på Onsdag ska jag till Vällingby Läkarhus och röntga min rygg och svans. Så får vi hoppas att dom hittar nåt som går att åtgärda. Vore helt underbart om jag kunde få bli av med allt detta onda. Idag har dock varit en snäll dag. Jag har försökt slappna av i ryggen så mycket jag bara kan och det har gett resultat. Jag har inte haft lika ont. Så jag hoppas att det berodde på det och att jag inte bara hade en bra dag. Men det återstår att se.

Dessvärre har jag dock åkt på en förkylning. Så jag har ont i halsen, snorar och har feber. Så efter en underbart god middag hos mamma (plommonspäckad fläskkarré) åkte jag direkt hem och nu tänkte jag gå och lägga mig. Är trött och känner mig smått däckad. Men trots allt är jag så glad så glad. Imorgon ska jag nog köpa en trisslott och se om jag kanske kan få lite tur i spel också. =) Hihi...
Kram på er

Inga kommentarer: