söndag, oktober 17, 2010

Lite sliten

Ja det är jag allt efter helgens festligheter. I fredags var jag på inflyttningsfest hos min vän Rebecca. Det var riktigt roligt. God mat, god dricka, roligt folk och skön stämning. Det blev kanske liiite mycket bubbel för min del, så den friska luften vid hemgången gjorde susen. Men jag var så trött att jag nästan somnade på tunnelbanan in till stan, tur att jag hade Louise mittemot mig som satt och bitchslappade mig på benet (efter det hade jag inga problem att hålla mig vaken). Tack Sweetie! =)

I lördags var jag smått sliten, spenderade större delen av dagen i soffan framför ex antal avsnitt av den gamla 90-tals serien Dark Angel som jag ser om (den är inte riktigt lika bra som jag mindes den). Vid tre-tiden skrapade jag ihop mig själv, tog en dusch, fixa håret, sminkade mig och vips så var jag redo för tjejmiddag hemma hos Maria (Åsa's svägerska) med min vän Åsa. Den var också en riktigt trevlig kväll, massor med god mat, gott vin, hur mycket intressanta (och ibland mindre rumsrena)diskussioner som helst (tack vare att en av tjejerna hade tagit med sig nåt typ av frågespel som hette Tjejmiddag). Jag var dock trött efter fredagen, kände av ryggen och förkylningen så det blev en tidig kväll. Tog mig en promenad från Jungfrudansen där Maria bor till Sundbyberg station, det var inte varmt ute och jag har ju ännu inte kommit upp på vinden för att hämta ner mina vinterjackor/kappor. IDAG måste det ske.

Här kommer lite bilder från helgen.

På väg till Beccas inflyttningsfest

Klar inför tjejmiddags hemma hos Maria

Och det här hade jag på mig


Jag måste verkligen försöka fixa något annat sätt att ta kort på, för som ni ser nu så blir bilderna inte så roliga. Får klura lite på det. Är det något jag älskar så är det problemlösning.

Fick förresten mitt första ex av Illustrerad Vetenskap - Världens Historia hem i brevlådan i veckan. Det var ett sant nöje, älskar historia men har hittills bara köpt lösnummer. Men nu slipper jag det, prenumeration rules!!! =)

Inga kommentarer: