söndag, oktober 03, 2010

By the sea...

Det märks att man börjar bli äldre. Det märks att man inte tål lika mycket som för en sisådär tio år sen. Inte för att jag känner mig gammal på nåt vis, men helt klart äldre. Om ni förstår.

Helgen har varit riktigt roligt och intressant. Kryssningen blev helt klart ett äventyr, av den positiva sorten och det var hur kul som helst att få träffa kollegorna från hela landet. Det vart många "heeeej, gud vad kul att se dig" och kramar under eftermiddagen/kvällen/natten.

Jag sov i princip inget alls, mer än slumrade i 45 minuter på morgonkvisten. Sen var det upp och in i duschen för frukost och konferens hela dagen. Det var inte lika roligt. Jag mådde mindre bra. Var totalt förbi av trötthet, men med tanke på hur roligt jag hade så var det värt varenda liten bakisminut. Sista konferenstimmen hoppade jag dock över, vilade och packade väskan i stället. Och som Åsa sa till mig igår, "What happens at sea, stays att sea..." (vilket hon ju har så rätt i) Så mer än så här kommer jag inte att berätta om nattens äventyr. =)

Gick och la mig halv sju igår och sov elva timmar, det var det bästa jag gjort på länge. Gick upp vid halv åtta, vid halv tio ringde Becca och frågade om hon kunde få köpa min 120 säng som stod på vinden, jag sa självklart och vid halv tre kom hon och föräldrarna och hämtade den. Samtidigt kom Anna, Räkan (Vilhelm 6 mån) och Puma (Rottweiler) på fika, som sen blev ett besök på IKEA (efter att jag hällt en halv liter te över vardagsrummet och förstört min matta) dock utan mattköp för den var slut, sushi från Kallhäll med en wasabi som var lika "stark" som gräddfil. Så jag fick rusa ner till affären och köpa mer på tub. Inget sting, inget kul.

Nu är det efter en slitsam helg äntligen dags att sova. Imorgon är det måndag, vilket jag väl inte direkt kan säga att jag ser fram emot. Men...det är en ny vecka och det innebär snart en vecka mindre tills jag får åka ner till Kristianstad igen. Och DET är alltid positivt. =)

2 kommentarer:

mulligtmode sa...

På fredag blir det mer sushi, vin och flirt ;) wiiie.kram!

Jess sa...

Jaaa hihi!!! Det ser jag fram emot. Fredag fredag fredag freeedag... =) Kramar