tisdag, oktober 05, 2010

Mattan

Hade planerat att åka in till kontoret idag och arbeta. Men somnade inte förrän halv två inatt pga svansen. Den gjorde till och med ont när jag låg ner, det har inte hänt förr och jag hoppas att det bara var en engångsföreteelse. När klockan ringde var jag helt död och hade fortfarande ont. Morgonen började inte bra så att säga. Trodde jag skulle få sjukskriva mig imorse, kunde inte ens sitta fem minuter utan att bli tårögd. Men sakta men säkert så lugnade det ner sig och till slut så kändes det nästan inte alls. =)

Pappa kom o hämtade mig vid halv två idag då jag hade bett honom om hjälp att tvätta min vardagsrumsmatta. Insåg att det inte är någon idé att köpa någon ny nu, eftersom jag ändå vill göra om hemma. Vårt hus har ingen grovtvätt, men det har pappas och han är ju nybliven pensionär och hemma en del om dagarna. Så allt löste sig till det bästa. Jag tog med mig datorn och satt och jobbade från honom tills dess att allt var klart. Så smidigt. Sen hjälpte pappa mig att frakta hem den och dammsuga lite (har svårt med det) så att min rena matta hamnade på ett rent golv. =) Så nu är det som vanligt igen. Skönt!

Nej nu är det dags för "Halv åtta hos mig".

2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Usch då, förstår dig , det där gör ONT! Hoppas på snar bättring!
:)

Jess sa...

Tack TP, det hoppas jag med. Ska snart till ortopeden och väntar på remiss till röntgen. Så det är bara att hålla tummarna att det ger nåt. =)