fredag, oktober 08, 2010

Besök från norr

Igår kom min kompis Andreas på besök från Umeå. Han pluggar på universitet där och om ca 5 år så är han utbildad lärare. Han skulle bara stanna tills idag från början, men nu verkar det som att den han skulle flytta vidare till har gått upp i rök. Så har jag tur får jag behålla honom ända till Söndag. Sweet! =)

Just nu sitter jag i ena soffan och jobbar medan Andreas sitter i den andra och pluggar. Vilket radarpar! Vår samlade intelligens just nu är bländande. =)

Ikväll ska jag träffa Louise. Det blir sushi, lite vin, nåt roligt uteställe och lite mer vin. Imorgon åker jag till Anna för att hänga hos henne och räkan i Vallentuna tills söndag, sen måste jag skynda hem för att hinna hänga några timmar med Funk innan han åker (om han nu är kvar). Jag har en känsla av att helgen kommer att flyga iväg.

Hämtade ut ett paket med lite beställda kläder från H&M igår, hade hoppas på lite julaftonskänsla som Louise skrev om sitt paket i sin blogg. Men den infann sig inte för mig. Klänningen var tantig, topparna alldeles för stora och sladdriga och den söta mönstrade kråstoppen jag beställt satt perfekt förutom i ärmarna, där den försökte stänga av blodtillförseln till mina stackars armar. Hur tänkte H&M då? Jag har liksom smala armar... Aja. Allt åker i retur och min besvikelse är total. Men jag ska ju i alla fall inte hålla på och shoppa, utan spara spara spara. Men guud vad det är svårt att låta bli. =)

Ha en skön helg! =)

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha,ha! Läs mitt inlägg ... jag undrar också varför de börjat sy ärmarna så smala ... det är fr.f.a där de oftast inte passar, kläderna!
:)