onsdag, december 31, 2008

Slutet gott allting gott...

Inspirerade av Mills blogg (Världens skönaste blogg om du frågar mig) så här de sista timmarna på 2008 så tänker jag summera det gamla året, för att kunna blicka framåt mot 2009.

Summan av 2008

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Stod upp för mig själv

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?
Hade inget förra året, iår ska jag försöka spara mer och dra ner på feströkandet

Fick någon i din närhet barn?
Inte iår

Dog någon i din närhet?
Nej, tack o lov

Vilka länder besökte du?
Jag "besöker" Sverige varje dag... Hehe

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Lite mer kärlek och sex skulle inte skada

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
Det måste nog bli slutet augusti, Popaganda helgen med Camilla och "Svart" som gick i graven. Det var en hård och kul helg. =)

Vad var din största åstadkommelse?
Att jag gått ner 10 kilo i vikt och börjat jogga regelbundet

Vad var ditt största misslyckande?
Att inte kunna skydda min familj

Vems beteende förtjänade att firas?
Alla mina vänners för att dom ställer upp på mig

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
En nära vän har gjort mig väldigt besviken

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Räkningar, konsertbiljetter, kläder, skor

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Alla underbara konserter jag besökt under året

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
High Drama med Laakso. Inte för att det är min favorit, utan för att Mills hjärntvättat mig med den. Hehe...

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Tagit fler risker

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Inget som jag kan komma på

Favorit TV-program?
The Shield

Vilken var den bästa boken du läste?
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

Vad gjorde du på din födelsedag?
Festade med vänner och familj

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Pop-prinsessa kanske...

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Man kan inte hålla sig från nåt man redan är...

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Den bästa nya personerna jag lärt känna under 2008 är utan tvekan Annika Ahl och Fredrik Lingemark, grymma människor =)

Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2008:
Att stå upp för mig själv mer, försöka våga lita mer på andra, ta vara på livet

Lärde du dig något nytt under 2008?
Att livet är en berg&dalbana utan dess like

Vad vill du lära dig under 2009?
Att mirakel kan ske

Årets bästa låt: (shit vad svårt) Keane - Better than this (bland många andra)
Årets bästa film: Hotel Rwanda, Hallam Foe, Iron man
Årets resa: Dalarna
Årets konsert: Oj, Popaganda och Franz Ferdinand
Årets bästa köp: Min nya bärbara pc
Årets bästa blogg: Mills (läser iofs bara hennes och Beccas som sällan uppdateras)
Årets plagg: Stuprörsjeans såklart
Årets värsta: Svår sjukdom i familjen
Årets bästa: Så många goda minnen... =)

GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER!!!

Inga kommentarer: