måndag, december 22, 2008

Best of...2008

Så kom det en utmaning på posten eller tja inte direkt posten kanske. Men i Mills blogg. Hon uppmanar sina (2) bloggläsare att göra en lista över 2008's topp 10 bästa låtar och album. (jag har dock tolkat det helt fritt och inte brytt mig ett dugg om utgivningsår, jag har gått helt på vad jag lyssnat mest på iår) So...here we go...

Bästa låtar
1. Keane – You don’t see me & Better than this & Love is the End
2. Friendly Fires – Strobe
3. Band of Horses – Is there a ghost & No ones gonna love you
4. Glasvegas – S.A.D. Light & Geraldine
5. Black Kids – I’m making eyes at you & I'v underestimated my charm (again)
6. Foals – Balloons
7. Scissor Sisters – Might tell you tonight
8. Coldplay – Lovers in Japan & Lost
9. The Magic Numbers – This is a song just for you & I see you, You see me
10. Shout Out Louds – Tonight I have to leave it
11. Säkert – Vi kommer att dö samtidigt & Det kommer bara leda till nåt ont
12. MGMT – Time to pretend
13. Melee – Built to last
14. The Seahorses – Suicide Drive
15. Blood Red Shoes – Try harder

Jag kan komma på hur många låtar som helst, men jag måste stoppa mig själv...nån som har lite silvertejp att låna ut? =)

Bästa album
1. Keane - Perfect Symmetry
2. Glasvegas - Glasvegas
3. Band of Horses - Cease to Begin
4. Snow Patrol - Hudred Million Suns
5. Foals - Antidotes
6. Black Kids - Partie Traumatic
7. Friendly Fires - Friendly Fires
8. Markus Krunegård - Markusevangeliet
9. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
10. Coldplay - Viva la Vida

Nu gick jag ju lite utanför "reglerna". Men regler är till för att brytas. =)
/Jess the Mess

1 kommentar:

C sa...

Haha strålande gumsi! Då ska jag inte vara sämre, utan göra min egen lilla topplyssnat från i år oavsett när låten kom...

01. Laakso - High Drama (Yes please Markus come to me) och Västerbron
02. Glasvegas - S.A.D Light och It's my own cheating heart that makes me cry (texten!)
03. Markus Krunegård - Jag är en vampyr, Ibland gör man rätt..., Den som dör får se... (Ge mig Markus (som djävulen skapade honom) i julklapp hihi)
04. Frida Hyvönen - Dirty Dancing
05. Jace Everett - Bad Things
06. Säkert! - Det kommer bara leda till något ont
07. The Pixies - Debaser, Where is my mind och Hey!
08. The Cure - Lovesong
09. Adorable - Homeboy (alltid bäst)
10. bob hund - Helgen v. 48
11. Leonard Cohen - Chelsea Hotel # 2
12. Tindersticks - Rented Rooms och Running Wild
13. Foals - Olympic Airways
14. Pulp - This Is Hardcore
15. Jojje Wadenius - Jag är det fulaste som finns

Puss på däjjjj!