torsdag, december 25, 2008

Så här i juletider

Idag på juldagen ska man ju ta det lugnt. Jäsa efter gårdagens svullande och mysa i soffan. Det hade jag också tänkt, tills jag kom på att jag ska till vallentuna tidigt imorgon och jag skulle inte hinna med mellandagsrean. Jag har ju redan bestämt sen tidigare att jag måste köpa en ny bärbar eftersom min gamla har hostat upp sin sista suck. Så idag har jag...

Köpt en ny bärbar pc, bidde en CQ70-125EO om det säger er nåt. Fiiin är den. Men det verkar som att bara en av tre usb-portar fungerar, som vanligt verkar det som att jag fått ett måndagsex. Ska kolla med min kompis Tim om det finns nåt att göra, annars får jag väl gå tillbaka med skiten, vilket inte känns så kul när man precis installerat klart allt.

Köpt en matberedare. Fick en Bosch av mamma i julklapp, men vi hittade en Philips som verkade ännu bättre. Så vi bytte ut den.

Köpt en trådlös mus, vilket är perfekt när man sitter i soffan och måste pausa. Så slipper man gå fram till pcn varje gång. Jaaaa jag vet att jag är lat.

Målat mina naglar. Ja jisses vad intressant att läsa. Tånaglarna blev röda och hand-naglarna (ellervarenuheter) blir nog lite fransk manikyr tror jag allt.

Imorgon åker jag till Dani och stannar till lördag. Ska bli mysigt. Vi har typ setts två gånger på ett halvår. Lätt hänt när man har familj med småbarn som Dani och jobbar mkt som jag.

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och kika på Pirates...

Inga kommentarer: