tisdag, december 23, 2008

Dan före dan...

Så var det dags igen. Julen är här. Som alltid samma tid på året. Och varje år så känner jag ett smärre tveksamhet till det här med julstämning. Iår är det dock värre än vanligt. Jag hade inte ens ork att ta ner julgranen från vinden och klä den. Glöggen smakar...ja, inte jul iallafall. Och jag ser inte fram emot imorgon. Att sitta instängd hemma hos farmor i massor med timmar medan man trugas på mat och godis är inte min version av en god jul. Inga julklappar, ingen tomte, ingen gran, inge kul...
Men men...jag har ju iallafall tak över huvudet och mat i magen.

Idag lyssnade jag på P3 Live med Christer. Killen är klart rolig. Han eftersökte folks julminnen och en tjej som hade mailat in berättade att hennes värsta julminne var när hennes dåvarande kille hade köpt henne salladsbestick på rea i julklapp. Hon hade såklart blivit smått sur och när killen för att kompensera missen kom med en ny julklapp så blev hon glad. Ända tills hon öppnade klappen och insåg att han hade köpt ett paket Libresse till henne. Informationen i slutet på mailet att han inte var hennes kille längre kändes smått överflödig... =)

Nej nu säger mamma att hon vill öppna julklappar. God Jul på er!

Inga kommentarer: