torsdag, januari 01, 2009

Hey Princess

Så var man äntligen hemma igen, efter ett hårt och sjukt roligt dygn hemma hos M & R. Kom till Liljeholmen vid 2 igår eftermiddag. Möttes upp av Mills utanför deras port, lämnade av bagaget och så gick vi och handlade snacks till kvällen. Sen var det förberedelser inför kvällens middag etc och Mills fixade såklart kvällens spellista. Så mycket bra musik, så lite tid att spela den på.
Vid 5 kom första gänget med folk, efter det droppade resterande folket in. Vi snackade, tog oss ett par drinkar och mumsade chips. Sen var det dags för nyårsmiddag. Menyn bestod av:

Bruschetta med tomatröra

Kalvstek, grönsakspuré, gnocchi på potatis och en supergo sås

Vitchoklad pannacotta med lime-marinerade bär

Behöver jag säga att middagen var jättegod?!?!? =)
Efter middagen flödade alkoholen (och vattnet faktiskt) och vi röjde loss. Mills och jag satte oss vid datorn, musiknördade som vanligt och hoppade upp och dansade mellan varven och tog en massa roliga kort. Haha... Vid tolvslaget gick vi alla ner till kajen, skålade i champagne (inte jag då med min allergi), nyårskramades och kollade på alla vackra fyrverkerier. Framåt morgonkvisten blev det allsång (stackars grannarna) till låtar som Västerbron, Die Mauer, Poison, Rhytm is a dancer mfl. Jag har inte haft så kul på jag vet inte hur länge. Sista gästerna gick kl 05 och jag somnade som en stock halv sex. Zzzz...

Ah just det, jag har ju haft sjukt ont i ryggen och nacken sen ett par dagar tillbaka. Igår tog smärtan sig till nya höjder och R (M’s extremt snälla sambo) gav mig en grym massage. Jag är inte smärtfri, men jag kan röra mig mer än vad jag kunnat på flera dagar och jag har inte kramp längre. TACK Rille, du kommer alltid ha en guldstjärna i min bok. =)

2009
Året började iallafall inte direkt bra. Iofs så har jag inte nån baksmälla idag, mer än att jag är lite trött. Så det får man väl lägga till plussidan. Men...idag när jag åkte hem så gick det utdragbara handtaget på min rullväska sönder, pga av det missade jag pendeln och Jesus-kärringen gick fram och tillbaka i min vagn och skrek om helvetet, syndare etc hela resan hem. Need I say more...

Jag har iaf fått låna en grymt skön bok av Mills. Hey Princess av Mats Jonsson.

The only way now is up... =)

Kl: 18.03
Nu sitter man äntligen skönt tillbakalutad i soffan, efter en god bananpizza, julmust, lösgodis och Säsong 4:a av The Shield. Livet är bra skönt att leva ibland och imorgon ska jag och Mills har musiknördarkväll.

God Fortsättning alla goa vänner!!! Här kommer ett gäng bilder från nyår...

Järngänget på morgonkvisten (kl 04.12)


Peter "däckade" en stund medan vi andra gick in i sjätte andningen


Nästan likadan bild


Så sjukt skön bild på Mills som pekar på...?


Första festbilden, för att visa att vi faktiskt var städade och snygga i början av kvällen


Mills & jag blandar drinkar i köket


Mills & jag röjer loss på "dansgolvet"


Jag med en ny röd drink


Jag & Mills vid tolvslaget


Jag & Hanna hade kul i köket


Bella, jag & Mills fular oss


Alla samlade för nyårsmiddag


Koolaste bilden för kvällen


Mills & Rille på dansgolvet


Bella & jag


Kvällens värdpar


Jag musiknördar framför datorn


Kvällen koolaste pinglor... Jag, Bella & Mills


Jag tror vi hade roligt, eller vad säger ni? =)


Kvällens pingla

Inga kommentarer: