tisdag, januari 20, 2009

Mental istid

Just nu känns det överlag som att mörkret aldrig kommer att ta slut. Det är mörkt när man går till jobbet och lika mörkt när man kommer hem. Däremellan är det gråmulet och så snöregnar det såklart. Jag vet inte vad jag gjorde i mitt förra liv, men nåt illa måste det varit för att återfödas till denna totala Januari-misär...

På jobbet är det fortfarande lika stressigt. Jag får typ små panikvirvlar i magen när jag ser att nya mail poppar in och alla innehåller saker som jag måste göra och det nu... Hur fan ska man kunna hinna med allt som förväntas av en? Jag är bara en person, men jag skulle tippa på att jag gör 1½-2 personers jobb. OM dom personerna skulle jobbat i normalt takt och inte i mitt centrifug-tempo. Hade tänkt jobba över idag, men kände stressen byggas upp till helt sjuk nivå på eftermiddagen. Så när klockan slog fem drog jag till Slussen och mötte upp mamma. Vi tog en sväng in på Gina och provade smycken. Vi kunde inte bestämma oss för vad vi skulle hitta på så det slutade med att vi valde att åka hem på var sitt håll. Mamma tyckte jag såg sliten och trött ut på ögonen. Kul att veta att man ser ut som man känner sig...

Förresten, någon som har nåt bra tips mot svidande ögon? Mina svider så fort jag blundar och gjort så i ett par dagar nu... Tröttsamt.

Innan vi bestämde oss för att åka hem så gick vi förbi "Södermanna vegetariska" som ligger i utkanten av Söderhallarna. Dom hade som vanligt stängt, men en kille stod i köket och städade. Så jag lutade mig lite försiktigt in och frågade när dom stängde på kvällarna. Först hörde han mig inte, men när jag frågade igen så vände han sig om och gav mig en irriterad blick och VIFTADE bort mig som om jag var en fluga. Jag frågade igen, denna gång med hög röst när dom stänger om kvällarna och fick ett surt mumlande till svar. Klockan sex. Hur kan man som människa (som dessutom jobbar inom serviceyrket, vilket iofs är helt irrelevant, men ändå) bete sig på det sättet? Vifta bort en kund/medmänniska som att man vore en irriterande spyfluga... Jag avskyr sånt och tycker det är så nedlåtande. Jävla hmhmhmmm.... Jag lär INTE gå dit igen, det är en sak som är säker.

Nu ska jag kolla vidare på The Mentalist, grymt bra serie. =)

Hittade denna fantastiskt sköna låt i Mills blogg. So here you go...

Inga kommentarer: