lördag, mars 12, 2011

Svisch

Fördelen med att dagarna bara svischar iväg är att "vardagen" går fort, nackdelen är dock att helgerna gör lika så. Önskar att det fanns någon tid och rymd avvikelse för helgerna... Typ att fredagkväll, lördag och söndag hade lite fler sekunder i varje minut. Eller att en sekund varade lite längre än just en sekund... Hur nu det skulle gå till? Kanske kan någon av alla dessa smarta människor vi har i världen, bygga en maskin som skulle göra just detta. Sakta ner tiden lite. Inte så mycket, men bara så att man fick njuta lite mer av ledigheten. Så kanske inte så många människor skulle vara så stressade. Mindfulness i slowmotion liksom. Eller så skulle dessa stressade människor bara hitta mer saker att fylla den extra tiden med... På samma sätt som vi alltid lever efter (eller snarare över) våra tillgångar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meningen med en blogg är ju att skriva om vardagliga saker, vilket i sig är intressant (i och med att jag och andra läser och följer det du skriver :)) - Men med ett visst intervall (av sisådär var-varannan månad) får du även till det till "en högre nivå", och skriver något extremt tänkvärt vilket snuddar till gränsen till poetiskt bloggande/tänkande enligt mig.

Kul och läsa (som detta), när dessa tankar glimrar till, som detta. Igenkänningsfaktor hög och poäng på denna:-) Kram

Jess sa...

Tack Anonym! Vad glad jag blir. Jag tänker mycket, filosoferar och grubblar på livet, men det är inte alltid man lyckas får ner sina tankar på pränt. Men ibland så glimrar jag till. =)
Kram på dig